Hop til indhold
  • 0

Hvordan fungerer uret og kalenderen sammen?


spooknik
 Share

Spørgsmål

Hej allesammen

 

I øjeblikket har jeg et simpelt ur, der styrer mine udendørs lys.

 

Jeg begyndte at tænke, at det ville være rart at have lysene tændt og slukket afhængigt af årstiden. (F.x. fra januar til april tændes lampen fra 17 - 23. Fra november til december tændes lampen fra 15:30 - 23.)

 

Hvordan ville man gøre dette i IHC Visual? Jeg ser, at det er muligt at sætte uret som en indgang til kalenderen (Se vedhæftet billede). Så man skal have et ur og kalenderpar for hver "periode", de vil styre?

 

Capture.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg benytter en kombination af ”Sol op og nedgang v6.1a” og ”Uge ur”. Så følger tændingen årstiden. Om eftermiddagen tænder det ved skumring eller med den forskydning, der er lagt ind. Om aftenen slukker det, når uret når en given tid. Om morgenen tænder det igen, når uret når en given tid, og endelig slukker det, når skumringen slutter. Det virker for mig.

image.thumb.png.774d03adc72decc115c4a1a90a631947.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 hours ago, Henrik K. said:

Jeg benytter en kombination af ”Sol op og nedgang v6.1a” og ”Uge ur”. Så følger tændingen årstiden. Om eftermiddagen tænder det ved skumring eller med den forskydning, der er lagt ind. Om aftenen slukker det, når uret når en given tid. Om morgenen tænder det igen, når uret når en given tid, og endelig slukker det, når skumringen slutter. Det virker for mig.

image.thumb.png.774d03adc72decc115c4a1a90a631947.png

Det ser rigtig godt ud. Jeg fandt "Sol op og nedgang v6.1a" og download er en .ics fil. Hvordan bruger man det i IHC Visual? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Spooknik,

Jeg hentede den ned som en ".ifb" fil. Den skal blot placeres under selve programmet.

Stien kan f.eks. være: C:\Program Files (x86)\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks\07. Egne FB.

Jeg har selv oprettet folderen "07. Egne FB". Når den er placeret der, kan den indsættes som en almindelig funktionsblok (FB). Jeg har desværre ikke fundet et tilhørende PDF-dokument, der forklarer funktionerne. Jeg synes dog, at de er relativt selvforklarende. Jeg har vedhæftet den ".ifb" fil, jeg benytter. God fornøjelse.

Sol op og nedgang v6.1a.ifb

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 hours ago, Henrik K. said:

Hej Spooknik,

Jeg hentede den ned som en ".ifb" fil. Den skal blot placeres under selve programmet.

Stien kan f.eks. være: C:\Program Files (x86)\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks\07. Egne FB.

Jeg har selv oprettet folderen "07. Egne FB". Når den er placeret der, kan den indsættes som en almindelig funktionsblok (FB). Jeg har desværre ikke fundet et tilhørende PDF-dokument, der forklarer funktionerne. Jeg synes dog, at de er relativt selvforklarende. Jeg har vedhæftet den ".ifb" fil, jeg benytter. God fornøjelse.

Sol op og nedgang v6.1a.ifb 131.23 kB · 2 downloads

Virker fint, mange tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok