Hop til indhold

Gardin styring


Chris B
 Share

Recommended Posts

Godmorgen i forrummet..

Jeg har nu over længere tid gået og arbejdede på en styring til mit Somfy fjernstyrrede gardin.
Jeg har med vilje kun uploade styring den ene vej, da det i forvejen er noget forvirrende.

Vedhæftet er hvad det skal kunne, og ja, tænker det er nemmest at bare uploade det, mit ønske er en samlet fb, der kan styre det på en lidt mere overskuelig måde.

Der er en årsag til hver og en af de fb der er benyttet :blink:

Det betjenes via 2 knapper på et tryk,
En knap skal have funktion: Kort tryk=NED + kort tryk=STOP (skiftevis for evigt og nedad) + Langt tryk=MEMORY (holde uendeligt)
Den anden knap er det samme, bare OP :D

Håber det er en der kan overskue det, og vil bruge et øjeblik på at sammensætter det hele i en enkelt FB (enten op som en blok og ned som en anden, eller begge i en ville være bedst)

 

God dag alle sammen, og tak for et super godt forum!

 

 

gardin.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Godmorgen,

Det kan være det er nemmere bare at forklare funktion der er krævet af FB, kan godt se det er relativt uoverskueligt hvis man ikke selv har siddet og lavet det.
 

Indgange:

  • Indgang 1:
    • OP/STOP
      • Kort tryk
    • Memory
      • Langt tryk efter 1 sek. (må gerne være variabel)
      • Tryk skal opføre sig som "kip" og ikke følge (dvs. holder man i 10 sek., så har den efter det første sek. (langt tryk 1 sek.) sendt puls på udgang)
  • Indgang 2:
    • NED/STOP
      • Kort tryk
    • Memory
      • Langt tryk efter 1 sek. (må gerne være variabel)
      • Tryk skal opføre sig som "kip" og ikke følge (dvs. holder man i 10 sek., så har den efter det første sek. (langt tryk 1 sek.) sendt puls på udgang)

Udgange:

  • Udgang: OP
    • puls tid 0,250 (må gerne være variabel)
       
  • Udgang: NED
    • puls tid 0,250 (må gerne være variabel)
  • Udgang: STOP/MEMORY
    • puls tid 0,250 (må gerne være variabel)

Betingelser:

  • Må ikke kunne pulse på mere end en udgang af gangen (hvis muligt så gerne 0,250) imellem skift fra udgang til ny udgang.


Jeg tror det var det. :blink:

 

Er dette noget der kan lade sig gøre?
Jeg gir gerne en skilling for at få lavet blokken, da den jeg har lavet selv, er praktisk talt uoverskuelig.

God dag alle sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok