Hop til indhold

Kabling af UniDimmer400


Recommended Posts

Hej..Som jeg forstår det. Så ønsker du ikke at bruge udgange på dit outputmodul til de to Huskefunktion. Men kun til touch..??For at kunne det, skal du fra en af udgangene på dit outputmodul føre en ledning over på nr. 1 på dimmeren.Fra en anden udgang på outputmodulet, føre du en ledning over på nr. 2 på dimmeren.Fra outputmodulet føre du en 0V ledning over på nr. 5 på dimmeren.De to udgangsadresser på outputmodulet som du har brugt skal du bruge i programmet.Jeg har vedhæftet en opsætning med et 2 tast tryk og en 400 UNI dimmer.Hvor jeg brugerOutputadresse 1.01 som den ledning der er ført over på nr. 1 på dimmerenOutputadresse 1.02 som den ledning der er ført over på nr. 2 på dimmeren Skriv hvis du har spørgsmål.. [file name=UNI_400.zip size=6860]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/UNI_400.zip[/file]

UNI_400.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du kun vil bruge den som touch lysdæmper er 1 tast setup:klemme 1 indgang for Touch Eks. indgang 1.01klemme 2 indgang for sluk alt (Sluk dæmper)Eks. indgang 1.02klemme 3 mem1 Eks. indgang 1.03klemme 4 mem2 Eks. indgang 1.04klemme 5 0V2 tast setup klemme 1 Tænd / reguler op Eks. indgang 1.01klemme 2 Sluk / reguler ned Eks. indgang 1.02klemme 3 mem1 Eks. indgang 1.03klemme 4 mem2 Eks. indgang 1.04klemme 5 0VKlemme L = faseklemme ~ = dæmpet udgangfortrådning er ens om det er et 1 tast setup eller 2 tast setup det er funktionsblokken der afgør funktionen af dæmperen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fra fabrikken er dimmer opsat som 1-tast styret. Klemme 2 fungerer derfor kun som slukalt. Ved 2-tast betj. er der en dobb. funktion på klemme 2 - lang tryk reg. ned og kort tryk sluk. Som det fremgår af vejledningen ændres funktionaliteten ved at påtrykke klemme 3 og 4 med spænding i mere end 10 sek. den tilsluttede lampe blinker når ændringen er sket. Det er set før her på forumet... læs nu vejledningen ordenligt igennem og evt flere gange hvis den ikke er trængt ind :-)ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,Tak for jeres svar - tror det har givet mig et indblik i uni dimmeren.Men forstår jeg det ret at jeg SKAL allokere 4 udgange på mit output 24 modul?klemme 1 indgang for Touch Eks. indgang 1.01klemme 2 indgang for sluk alt (Sluk dæmper)Eks. indgang 1.02klemme 3 mem1 Eks. indgang 1.03klemme 4 mem2 Eks. indgang 1.04Og hvad med klemme N den skal ikke bruges?

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal ikke allokkere udgange til alle 4 indgange - de 2 memory indgange er valgfri. Jeg vil dog anbefale det alligevel da det giver mulighed for mere avanceret programmering. F.eks. kan du programmer den til at starte på et lav niveau når klokken er mellem 9 om aftenen og 7 om morgenen. Du kan også bruge det til scenariestyring eksempelvis "Se TV" scenarie eller rengørings scenarie.Klemme 2 er i princippet også valgfri, hvis du ikke vil lave slukalt (ved 1-tast, ved 2-tast er den ikke) men det gør man vel altid i en IHC-installationN-klemmen skal selvfølgelig også forbindes. Den skal tilsluttes nul fra din 230v gruppe.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok