Hop til indhold

Homekit Licens


Year74
 Share

Recommended Posts

Homekit har virket ubeklageligt i et halt år, men stoppede for et stykke tid siden.

Jeg kunne finde ip på rasberry pi, så jeg lavede en ny installation og har nu forbindelse til raberry pi og controller, men i Licens status står der ikke aktiveret.

Jeg har indtastet den samme aktiverings Nøgle som jeg tidligere har brugt og trykket genstart.

Er der noget jeg glemmer?

ihc bridge.png

Link til kommentar
Del på andre sites

57 minutes ago, Year74 said:

Homekit har virket ubeklageligt i et halt år, men stoppede for et stykke tid siden.

Jeg kunne finde ip på rasberry pi, så jeg lavede en ny installation og har nu forbindelse til raberry pi og controller, men i Licens status står der ikke aktiveret.

Jeg har indtastet den samme aktiverings Nøgle som jeg tidligere har brugt og trykket genstart.

Er der noget jeg glemmer?

ihc bridge.png

Licensen binder sig til den pi du benytter den på første gang.

Jeg har lige nulstillet bindingen den, prøv om ikke det har løst det.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Year74 skrev:

Super det var lige det der skulle til :-) Nu virker det igen

mange tak

Jeg glædede mig hvis lidt for tidligt.

Det med  licensen virker.

I hjem (på Iphone) kan jeg ikke tilføje udstyr.

Den fandt IHC-Bridge men jeg kunne ikke tilføje værelser, så slettede jeg den igen for at prøve igen

Jeg har prøvet mange gange  nu kan jeg slet ikke finde noget på Iphone

Jeg har prøvet at genstarte IHC-Bridge men det virker satdig ikke.

Har du en ide til hvad det kan være?

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutes ago, Year74 said:

Jeg glædede mig hvis lidt for tidligt.

Det med  licensen virker.

I hjem (på Iphone) kan jeg ikke tilføje udstyr.

Den fandt IHC-Bridge men jeg kunne ikke tilføje værelser, så slettede jeg den igen for at prøve igen

Jeg har prøvet mange gange  nu kan jeg slet ikke finde noget på Iphone

Jeg har prøvet at genstarte IHC-Bridge men det virker satdig ikke.

Har du en ide til hvad det kan være?

Har du Sonos?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, cis2131 skrev:

Alt ser rigtigt ud.

Prøv at:

1. Slette Hjemmet på din telefom
2. Tryk på slet cache knappen.
3. Ret MAC adresse og pin til noget andet (Mac skal bare forhøjes med en e.l. på sidste tal (Husk at det er Hexadecimal).
4. Tryk på gem knappen, og prøv at tilføje hjemmet igen på telefonen.

Claus

Det virkede :-)

Tak for hjælpen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

På 19/9/2018 at 21:06 , cis2131 skrev:

Har du Sonos?

Hej Claus - Jeg sidder lige og læser om jeg kan finde en løsning på mit problem uden at forstyrre dig - men må nok trække i bremsen nu. Jeg fik et problem med et defekt microsdkort - igen - og har efter at have skiftet det - forsøgt at geninstallere og var også næsten i mål - hvor den kunne se min ihcbridge som homekit tilbehør - men kunne ikke tilføje. 

Efter dette har jeg forsøgt alt:

slettet hjem

slettet alt i ihc kanaler på nær 2

forsøgt at omdøbe SONOS højttalere

Slettet cache

ændret navn

ændret mac

ændret pin

men min Homekit i status siger: Kører ikke - alt andet er der hul til. Og jeg kan ikke finde den i hjem.

Jeg studsede over det at du spørger om man har SONOS - kan det have en indflydelse - nu når SONOS også understøttet Airplay med ny opdatering?

Jeg har aktiveret remote support - kan du evt tage et kig eller komme med et bud på hvad jeg kan gøre?

 

Mvh Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, Mikkel Søndergaard said:

Hej Claus - Jeg sidder lige og læser om jeg kan finde en løsning på mit problem uden at forstyrre dig - men må nok trække i bremsen nu. Jeg fik et problem med et defekt microsdkort - igen - og har efter at have skiftet det - forsøgt at geninstallere og var også næsten i mål - hvor den kunne se min ihcbridge som homekit tilbehør - men kunne ikke tilføje. 

Efter dette har jeg forsøgt alt:

slettet hjem

slettet alt i ihc kanaler på nær 2

forsøgt at omdøbe SONOS højttalere

Slettet cache

ændret navn

ændret mac

ændret pin

men min Homekit i status siger: Kører ikke - alt andet er der hul til. Og jeg kan ikke finde den i hjem.

Jeg studsede over det at du spørger om man har SONOS - kan det have en indflydelse - nu når SONOS også understøttet Airplay med ny opdatering?

Jeg har aktiveret remote support - kan du evt tage et kig eller komme med et bud på hvad jeg kan gøre?

 

Mvh Mikkel

Hej Mikkel

Den kører nu.

Du havde fået lavet en fejl i Mac user under homekit. Har rettet det nu.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutter siden, cis2131 skrev:

Hej Mikkel

Den kører nu.

Du havde fået lavet en fejl i Mac user under homekit. Har rettet det nu.

Claus

Tusinde tak - HVordan kan jeg undgå at lave samme fejl en anden gang? Forstår ikke helt hvor jeg skal få den MAC user fra. Kan se jeg kan ændre de sidste 2 punkter - så valgte 2 fra selve PI'ens reelle mac adresse - men det duede åbenbart ikke så :-)

Men tak - Nu skal jeg se om jeg kan få den ind i hjemmet igen.

Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok