Hop til indhold
  • 0

FB med Sluk


Søren1354922213
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg ved ikke lige hvordan du mener det skal kunne virke...En "følg" funktion, er giver signal ud på udgangen så længe der kommer signal ind på indgangen.Hvis du så også har en indgang der hedder sluk-alt, så kan jeg ikke se hvad den skal gøre? Du kan gøre sådan så den ikke giver udgangssignal, så længe der kommer et signal ind på sluk-alt indgangen...Er du sikker på det ikke er en kip-funktion du vil ha'? - Evt. 1.1.01?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg bruger "følg" funktionen til at styre en lysdæmper med (1-tast). Dæmperen er ikke LK. Dæmperen tænder og slukker ved kort tryk og regulere op og ned ved at holde trykket inde. Derfor har jeg brugt "følg". Men er lyset nu tændt vil jeg jo godt have muligheden for at slukke det sammen med min sluk alt (rum). Derfor skal det være med en "sluk" indgang på FB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg forstår det har du i dag en blok med 1 indgang og 1 udgang.Udgangen er sat til at følge indgangen. Sådan at når du laver et kort tryk på indgangen kommer der også en kort puls på udgangen, og derved tænder din dimmer. Holder du indgangen inde, følger udgangen og din dimmer regulere op/ned.Nu øsnker du en sluk alt funktion som en ekstra indgang. Således at når du vil slukke alt lyset i rummet/huset så vil en puls/on/tryk på denne nye indgang slukke for din dimmer.Hvordan skal dette gøres???Hvis din dimmer havde en ekstra indgang for "sluk", så ville du kunne lave en ekstra udgang på blokken som kunne trigge denne sluk indgang på dimmeren. Men det har din dimmer åbenbart ikke.Så må en puls/on/tryk på "sluk alt" indganngen på blokken lave en kort puls på den udgang som er forbundet til din dimmer. Så dimmeren får en kort puls, på samme måde som når du selv tænder/slukker for den med et kort tryk på kontakten.Det giver dog det lille problem. Da din dimmer ikke kan fortælle om den er tændt eller slukket, så kan du ikke vide om lampen er tændt og derfor skal slukke via "sluk alt". Er lampen slukket, vil en "sluk alt" jo komme til at tænde for lampen.Håber dette er lidt mere forståeligt/Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I download sektionen ligger der en funktionsblok som er blevet lavet i en anden tråd herinde.Den giver dig en status for om lysdæmperen er tændt eller slukket.Hent den herHvis man benytter funktionsblokken til at vise status for lysdæmperne, så kan man tjekke om der er lys eller ej, og hvis der er, så skal den sende en kort puls for at slukke dæmperne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok