Hop til indhold
  • 0

udfordringer i kommunukationen mellem IHC og Homekit (openhab 2)


Ravni
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har et setup med Ihc, Openhab, visility dashboard Generation 1,  Apple Homekit, wavin gulvvarme, nilan gulvvarme, philips hue og sonos.

Jeg er nu begyndt at forbinde alt sammen og det går også ganske fint. men jeg oplever 2 problemer.

1: når jeg via Home Appen på iphonen indstiller lys styrken på mine wireless dæmpere, kan jeg se på skærmen at den springer rundt i % visningen for her efter at lande på det indstillet. har nogle af jer oplevet det samme? jeg har forbindet openhab items til det id der er på "lys niveau" i visual, men skal jeg sætte noget forsinkelses tid på ?

 2: jeg kan både aflæse aktuelt temperatur og setpunkt på mine gulvvarme kredse, men hvis jeg ønsker at ændre setpunkt på et rum så træder det desværre ikke i kraft før jeg på mine rum termostater trykker for at justere setpunkt, når jeg gør det kommer det indstillet setpunkt (fra home appen) med det samme. nogle der har et ligende setpunkt og har løst det ?   

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg benytter primært openhab som interface mellem Apple Homekit (som erstatning for ihc App) og ihc, her oplever jeg <1sek forsinkelse når jeg via home appen tænder og slukker, så længe jeg er på mit hjemme netværk, når jeg dog er uden for mit hjemme netværk og den derfor bruger iCloud oplever jeg til tider stor forsinkelse 10- 15 sek, men jeg synes det afhænger af hvor når jeg sidst har brugt det, tænker at hvis apple tvét er på "vågeblus" så skal det starte op for at kunne sende komandone ud på netværket. oplever de samme forsinkelser som til mine philips hue pærer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok