Hop til indhold
  • 0

Globale variable ?


Kent Fonager
 Share

Spørgsmål

Hej alleEr det mig der har overset noget, men er det ikke muligt at gøre brug af globale variable, som han tilgåes i de forskellige program blokke ?Hvis ikke, hvordan gør man så alternativt ? Jeg tænker på at hvis jeg f.eks. har en variabel der indeholder en tilstand, kan denne så ikke spørges på i andre program blokke ?Synes ikke at kunne finde noget om det i manualen til IHC Visual 2.2 ?Mvh,Kent Fonager

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej JacobTak for svar ... det du skriver er at hvis jeg f.eks har en program blok, som har f.eks. et flag, lad os kalde det "flag_alarm_activated". Denne skal så væredefineret som et output flag ? Og så kan jeg bruge den i andre program blokke ?Lyder som noget jeg lige må prøve at lege lidt mere med.Mvh,Kent

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

fonager spurgte:

det du skriver er at hvis jeg f.eks har en program blok, som har f.eks. et flag, lad os kalde det "flag_alarm_activated". Denne skal så væredefineret som et output flag ? Og så kan jeg bruge den i andre program blokke ?
Jep. Hvis du tager et blik på nedenstående, kan du se to programblokke, som jeg har kaldt "Global variabel: Ugedag" og "Global variabel: Hustilstand". I den ene er det fx ugedagen (som programblokken selv opdaterer) der er lavet som et output. I andre programblokke kan jeg så benytte denne som input og gøre forskelligt alt afhængigt af, hvilken ugedag det er.[img size=468]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/IHC_global_variabel.jpg-- Jakob

post-221-13549256689381_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok