Hop til indhold
  • 0

Fejl i 4.2.02b Post i postkasse?


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Et flinkt ihc medlem lavede en redigeret 4.2.02 fb til mig, for lidt tid siden. Den skulle bruges til træpiller i stedet for post. 

Nu sidder jeg så og roder lidt med mit program og ville sætte diode til at lyse i bryggers, når træpillebeholderen var tom, men den lyser hele tiden.

Har så åbnet serviceview og uanset om postkasse eller reset står til on, så går diode ikke off. Har så forsøgt mig med den originale fb, men dette er det samme.

Har jeg misforstået brugen af den eller er der en fejl i fb´en? Program vedhæftet

træpillebeholder.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Davs,

Har kigget dit projekt, og hvad melde udgang angår, hvor du har din diode monteret, synes jeg det ser ud til at virke OK simuleringsmæssigt?

Har du styr på kontakterne / følernes hvile stilling, NO / NC, og at indstillingen på blokken passer sammen her med?

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Ole skrev:

OK, fangede ikke lige at det havde kørt.

Har du via ServiceView tjekket om indgangene for ”Træpilleføler Tom” og ”Træpillebeholder Fuld” skifter retmæssig tilstand (on / off)?

 

Her er to screendumps fra serviceview.

Den skifter fra on til off som den skal, men mener nu også at den i serviceview viser hvornår tidspunkt og dato for hvornår den sidst har været tom.

Dette har ikke ændre sig og jeg har tjekket dato og tid på controlleren.

13.33.png

13.34.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Beklager mit lidt langsomme svar. :-( 

I følge dit ServiceView skærmdump burde der jo ikke være lys i din diode, hvis ellers den er tilsluttet "Udgang Diode" på blokken?

Samtidig må jeg jo erkende, at tidspunktet på blokken burde opdatere.

Er det korrekt forstået at:

Tilstand beholder fuld = Indgang "Træpilleføler Tom" ikke aktiveret, signal logisk 1 pga. NC, Indgang "Træpillebeholder Fuld" aktiveret, signal logisk 0 pga. NC
Tilstand beholder halv fuld =  Indgang "Træpilleføler Tom" ikke aktiveret, signal logisk 1 pga. NC, Indgang "Træpillebeholder Fuld" ikke aktiveret, signal logisk 1 pga. NC
Tilstand beholder tom = Indgang "Træpilleføler Tom" aktiveret, signal logisk 0 pga. NC, Indgang "Træpillebeholder Fuld" ikke aktiveret, signal logisk 1 pga. NC
Tilstand beholder påfyldning starter = Indgang "Træpilleføler Tom" ikke aktiveret, signal logisk 1 pga. NC, Indgang "Træpillebeholder Fuld" ikke aktiveret, signal logisk 1 pga. NC
Tilstand beholder igen fuld = Indgang "Træpilleføler Tom" ikke aktiveret, signal logisk 1 pga. NC, Indgang "Træpillebeholder Fuld" aktiveret, signal logisk 0 pga. NC

Når jeg i simuleringen tager udgangspunkt i ovenstående, er min overbevisning at det fungerer efter hensigten.

Har du selv prøvet at simulere det i dit fulde program?

Hilsner Ole.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok