Hop til indhold

Brodersen Tidsrelæ


Sivasli_
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Mit gasfyr herhjemme er begyndt at opføre sig unormalt. Har fundet ud af at det er tilsluttet et tidsrelæ fra brodersen. Den har 3 funktioner man kan pille ved..

Man kan skifte funktioner til on- delay, on pulse, recyg pause og recyg pulse.

Næste funktioner er nogle tidsintervaller..

Sidste dut man kan skrue på er en rød dut der hr intevaller fra 1-6..

Mit varmeanlæg går ud midt om dagen og starter ikke før jeg har genstartet hele anlægget..

Hvordan slår jeg dette tidsrelæ fra? Anyone?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne have hjulpet gevaldigt hvis du havde sendt en billede med af tidsrelæet... men den virker sikker som alle andre, at den har en slukkefunktion mellem klemme 15 og 18, hvis du ligger en lus mellem disse, så er forbindelsen sluttet konstant, jeg vil dog fraråde dig at begynde at pille ved sådan noget selv, med mindre du har helt styr på hvad denne timer er til.. det kan få fatale konsekvenser hvis det er en nødvendighed for fyret med de pulser timeren laver...

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det som jeg skrev, når lampen lyser mener jeg at den er sluttet.. og den er sat til en tid på ca 20 sek. den står til on-delay, hvilket vil sige, at slutte funktionen sker først 20 sek. efter at der er kommet signal til den... og slukker når signaler forsvinder...

 

jeg er ret sikker på at det tidsrelæ ikke løser problemet med dit fyr... jeg kunne forestille mig, at den måske er til en blæser der skal starte 20 sek. efter gassen er antændt, så man er sikker på at der er flamme før den blæser.. eller også kan den være til en flammevagt, dem plejer der gerne at være en forsinkelse på, så de først kikker på om der er flamme efter et stykke tid. så man igen er sikker på at det brænder...

 

Men jeg er ikke så meget inde i gasfyr..

Link til kommentar
Del på andre sites

Brodersen timere, som alle andre timere i øvrigt, holder ikke evigt...

Der kunne være svigt i timeren, normalt er det ikke elektronikken, men kontaktsættet der dør...

Men alt efter hvad dens funktion på fyret så ellers er, er det jo mere eller mindre sandsynligt at det er det der er fejlen...

Men eks. på nogle pille fyr, er der en timer til indkøring/pause, og den kan man sagtens regne ud, vil blive slidt op på et tidspunkt...

Men på et gasfyr er det hele selvfølgelig noget anderledes...

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok