Hop til indhold

Fremkald Scenarie, Virker Ikke Efter Hensigten


 Share

Recommended Posts

Hej

 

I mit køkken/Alrum har jeg brugt FB 1.1.03.f fremkald op til 8 scenarier. Det virker dog ikke efter hensigten, (læs, det er jo nok mig der ikke aner hvad jeg laver). Jeg har koblet disse 3 scenarier på 3 forskellige tryk og havde forestillet mig at når jeg aktiverede et at disse tryk ville det valgte scenarie fremkomme. Det er dog som om at jeg ikke kan starte med at tænde for "scenarie 3". Jeg skal først tænde for et af de andre scenarier før jeg kan tænde for scenarie 3. 

 

Hvad er det lige jeg ikke forstår eller ikke kan finde ud af?

 

Jeg har vedlagt mit program.

 

pft.

Danny

DM.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om du har ændret noget i FB 1.1.03.f. (kan se den er oplåst), men den FB er lavet sådan, at den ikke kan fremkalde samme scenarie 2 gange i træk.

 

Derfor skal du også forbinde de tryk, som styrer dine dimmere/udtag udenom FB 1.1.03.f. til Indgang andre tryk end scenarie. Ellers ved funktionsblokken ikke, at du eksempelvis har slukket/dæmpet dine udtag direkte, og du kan så ikke fremkalde det scenarie som sidst har været valgt, før du har fremkaldt et af de andre scenarier.

 

Håber det giver mening. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 months later...

Hey @Torben S.,

Jeg griber lige den her gamle tråd. Jeg sidder og leger med mit IHC (komplet newbie) og kan se at min kære elektriker har kodet samtlige funktionsblokke med

1.2.03.d. Trådløs dimmer

1.1.10.a. Simpel Kip

1.1.02.f. Puls

--> Som jeg lige læser ovenstående, så skal jeg faktisk ændre hans funktionsblokke til Scenarier?

(For at opnå en sluk-alt knap ved hoveddøren, det klassiske tisse-tryk ved sengen som åbner 15% på LED-pærerne, rengøringslys og normalt lys i stuen osv.)

 

Er der en god forklaring til Scenarier somewhere her på forummet?

 

På forhånd tak...

Capture.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok