Hop til indhold
  • 0

Udvendig lysstyrig. samt glæde over RSSI værdi.


Nikolaj Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej GutterMange tak for jeres gode forum som efterhåden har hjulpet mig meget, jeg syntes dog jeg mangler en funtionsblok som jeg desværre ikke selv kan programmere endnu. Ideén er følgende (Jeg bruger en Dimlight 1000 Uni):Mine udv. spots på huset skal styres således at der er et skumringsrelæ der bestemmer hvornår de tændes på niveau 1, samtidig har jeg en udvendig pir, når den aktiveres skal lyset gå op på fuld styrke(Niveau 2) i 3 min og derefter ned på niveau 1 igen.Ydermer sidder der en magnetkontakt i min hoveddør som skal sørge for at når jeg åbner døren inde fra huset og skal ud med fx. skraldespanden om aftenen, skal lyset også gå op på fuld styrke (Niveau 2) i 3 min og derefter ned på niveau 1 igen.Jeg ville gerne at der samtidig var mulighed for konstantlys (Niveau 2). Og samtidig mulighed for at lyset kunne slukke helt kl 24.00.Er denne opgave helt umulig for jer kloge gutter? HeheFor jeg har efterhånden brugt nogle timer på at løse opgaven dog desværre uden held.Tak for et godt forum med mange gode indlæg.Jeg prøvede jeres idé om at forstærke den wireless´e dækning i går, og jeg blev virkelig MEGET positivt overrasket, Før havde jeg en RSSI værdi på 11 til et trådløst relæ , og efter lå den helt oppe på 24/26 RSSI.Jeg gjorde følgende, tog en låg fra en gammel lokumsspand med en rustfrit stållåg på ca 20 cm i diameter, borede et 11mm hun i midten til antennen og derefter IHC antennen ind i gennem hullet og Vupti, 24/26 RSSI!! Jeg blev virkelig forbavset. Igen Mange tak for et godt forum og jeg håber virkelig at der en en der kan hjælpe mig.MvhNikolaj Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

20 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

HejDet var ikke mange kloge gutter der er her. GrinerNej de har nok ikke tid, det har jeg egentlig heller ikke. Griner igen.Når men jeg kan ikke lade hver.Så kan godt lave en FB til dig.Et par spørgsmål:Når du skal ud med skraldet kommer du så forbi den udvendige pir.?Hvis ja. Skal pir´en slås fra når du åbner døren, så tiden ikke begynder forfra når du aktivere pir´enOg så slås til igen når tiden på de 3 minutter er gået fra du åbenede døren.? Skal jeg forstå, at hvis lyset er på konstant, skal det slukke kl. 24.00Eller bare at lyset altid slukker (hvis man ønsker det) kl. 24.00. Og skal det så tændes igen om morgenen på (niveau 1) hvis det er mørkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej med jerDet er da dejligt at der er så mange ivrige sjæle der vil hjælpe.Ang svar på dine spørgsmål :Spørgsmål 1. Det lyder som en rigtig fornuftig løsning, at gøre det på den måde som du forslår.Spørgsmål 2. Hvis lyset står på konstant skal det IKKE slukke kl 24.00Lyset må rigtig gerne tænde på Niveau 1 om morgenen kl 06.00 (Hvis skumringsrelæet ellers tillader det)Jeg håber ikke at jeg er helt umulig, jeg håber selvfølgelig også at der er mange andre der kan få glæde at funktionsblokken.På forhånd TakMvhNikolaj

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej JacobI går fik jeg så endelig tid til at teste din funktionsbolk på min IHC.Der er dog nogle ting der ikke virker helt som jeg havde forstillet mig, da min lysdæmper er en 1000w dimlight med 2 niveauer.Niveauerne fungere egentligt som de skal, der er bare den lille ting at jeg kan desværre ikke slukke lysdæmperen på mit sluk alt, derfor behøver jeg en tilbagemelding fra lysdæmperen om den er tændt, det gør jeg så ved at køre lysdæmperudgangen over på et 230v input modul, og derefter kan IHC´en så se om den skal sende en sluk puls eller ej. Ydermer kan jeg ikke få tænd sluk uret til at virke?Håber du kan hjælpe mig lidt igen Jacob.MvhNikolaj Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

"Udgang" burde egentlig være indikering af om der er lys eller ej...Uret sætter vi lige med ind i også :P Bare en lille forglemmelse fra min side... [file name=pir_skum_ur_konstant_dim_2_niv_v2.vis size=26140]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/pir_skum_ur_konstant_dim_2_niv_v2.vis[/file]

pir_skum_ur_konstant_dim_2_niv_v2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ohaue skrev:

Hej Jakob,Superfedt at du bare lige strikker en FB sammen til Nikolaj - men hvordan gør man ?Hvor kan man øve sig ? Skal man være superhaj i PLC programmering ?Jeg kunne da godt tænke mig selv at kunne strikke nogle FB sammen, for selv at få den funktionalitet som jeg ønsker i de forskellige FB'sMvh Otto
Mit forslag er bare at du prøver dig frem med nogle simple funktioner, du kan simulere funktionen og se om den virker...Højreklik og vælg "Tom funktionsblok" eller hvad den nu hedder. Så opretter du ind og udgange, samt timere osv. i venstre side, og så laver du et slags logik diagram i højre side.Det kan godt være det er en fordel at bare god til PLC programmering, men jeg ved det ikke, for jeg er ikke selv ret god til PLC programmering..Du kan også læse lidt i LK IHC Manualen omkring programmering af egne funktionsblokke på side 71 ;)http://www.lk.dk/Public/Download/Manual/IHCControl200_maj2006.pdf
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok