Hop til indhold
  • 0

Styring Med Iconnect Alarm Fejler


Preuss
 Share

Spørgsmål

Jeg har et system som er en blanding mellem vireless og alm. IHC, systemet er installeret i huset som nyt, først var det lavet med en alm. "basis" programmering med de gamle moduler, så blev der skiftet til de nye bolig koncept, og iConnect alarmen er koblet op så den fortæller IHC controlleren hvornår den er koblet til og fra, og om der er gået en alarm. På systemet er yderligere en skumrings sensor og diverse PIR udvendigt.

 

Her er så problemerne:

  • Hvis alarmen kobles til i dagtimerne køre den ikke hjemmesimulering når det bliver mørkt, det gør den kun hvis den kobles til efter skumring.
  • Det er ikke altid den sætter huset i ude tilstand og slukker grønne kontakter når alarmen slås til.
  • Når man kommer hjem efter skumring køre den ikke velkommen programmet, hvis alarmen er sat til i dagslys.
  • hvis man vil slukke lyset i køkkenet lampe for lampe så skal man trykke to gange for at slukke over spise bordet, den tænder nemlig igen efter første forsøg.
  • hvis man står op før solen og huset er sat til at vågne kl 0630 vågner det først rigtigt med solen? man skal manuelt aktivere "dag" knappen.

Køres der en simulation i Visual fungere anlægget fejlfrit?!

IHC Bolig Humlehaven.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

"hvis man står op før solen og huset er sat til at vågne kl 0630 vågner det først rigtigt med solen? man skal manuelt aktivere "dag" knappen."

Dette er en fejl i Bolig dag og nat fb'n. En flink herre herinde fra løste det for mig.

Jeg sendte en mail til LK i maj måned omkring fejlen. De vendte så tilbage for to dage siden hvor de fortalte der var en ny version på vej af denne fb.

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Mads

Jeg skal også have min iconnect koblet til ihc, hvad har du brugt til denne interagration?
kan du til/frakoble alarmen fra ihc?

Jeg har et trådløst I/O modul koblet til det giver 8 ekstra I/O porte, mod de to som er i alarmen, desuden skal jeg ikke trække ekstra ledninger fra alarmpanelet. Jeg har ikke selv sat alarmsystemet op da det er tilsluttet en kontrolcentral (de vil ikke have uautoriserede pilfingre i deres system) men den er sat til at give puls ved alarm til/fra og fast signal når alarmen går (tænder alt lys). Jeg kan ikke styre noget fra IHC det er bare et styre signal der går ind i 24/24 input modulet på IHC

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay, jeg er ude i noget med af lodde nogle ledninger på en fjernbetjæning, for at kunne styre til/frakobling

Men er det også muligt at sætte status på til/frakobling på en i/o i centralen?

ja den udvider blot antallet af porte på centralen, og så er den trådløs så man ikke skal bøvle med ledninger fra centralen. det hele kræver noget gratis software for at kunne programmere den. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok