Hop til indhold
  • 0

Indgang Er On, Men Udgang Er Off - Ved Controller Genstart, Hvad Kan Det Skyldes?


Søren Birkholm Eriksen
 Share

Spørgsmål

Hej alle

 

Er der en som kan forklare, hvorfor en udgang ikke går 'on' når tilhørende indgang er 'on' allerede. Det blokken 4.1.03.a. Forsinket tiltræk/frafald som driller mig. Det sker kun når controlleren bliver genstartet. Det bevirker at en anden blok 4.1.01.#1 Simpel AND ("Og"- blok) ikke går 'on' på to indgange af tre, som den bør gøre og dermed kan jeg ikke åbne mine garageporte, hvis controlleren har genstartet sig selv. Jeg plejer at løse det ved at gå i ServiceView og klikke en enkelt gang på indgangen (som allerede er on), hvorefter udgangen fint skifter til on.
 
Tak.
 
Mvh Søren

post-5620-0-57368600-1433705398_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

umidlbart er der jo ingen fejl at se, er det begge dine porte der gør det eller kun den ene ?

 

Hvis det kun er den ene, kunne du prøve at ligget et helt tomt projekt i controlleren, og derefter ligge dit program op igen..

 

Hvis det er begge, kan det være noget med at timeren er nul at det går galt, prøv da at sætte timeren til 10ms eller lign. og se om det har en indvirkning, umidlbart virker det fint i simulering..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

umidlbart er der jo ingen fejl at se, er det begge dine porte der gør det eller kun den ene ?

Hvis det kun er den ene, kunne du prøve at ligget et helt tomt projekt i controlleren, og derefter ligge dit program op igen..

Hvis det er begge, kan det være noget med at timeren er nul at det går galt, prøv da at sætte timeren til 10ms eller lign. og se om det har en indvirkning, umidlbart virker det fint i simulering..

Ja, det er begge porte og jeg har fejlen hver gang controlleren har været genstartet.

Jeg prøver at sætte timeren til andet end nul og håber det er løsningen :)

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Thomas

 

Tak for dit forslag.

 

Er du sikker på at det er AND blokken der  er roden til problemerne, den blok skal jo blot afspejler værdierne af de blokke jeg har knyttet op til AND blokken.

 

Min blok, der er knyttet på AND blokken "4.1.03.a. Forsinket tiltræk/frafald blokken" (Forsinket deaktivering af tryk - Port 2), har indgang til ON, men udgangen skifter tilsyndelandende ikke til ON, men forsætter med at være OFF når controlleren genstarter. Tror du ikke det er den blok der "driller"?

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok