Hop til indhold

Placering Af Stjenespots


Recommended Posts

Hej :)

Ved ikke lige om det er det rigtige sted jeg poster det her men synes det var her den passede bedst ind :).

 

Jeg er ved at bygge ny carport, og i den forbindelse havde jeg tænkt mig at den skulle belysses med en Stjernespot himmel.

Men da jeg aldrig rigtig har lavet sådan en før, ved jeg ikke helt hvad maks afstand i mellem dem skal være osv.?

 

Er der nogen der har nogle gode standard layouts til sådan en, eller idder til hvordan de placeres bedst muligt?

Havde selv tænkt de kunne side halv forskudt i hver række, så i den første række komme den første inde på 25cm, og i den næste række kommer den første inde på 75cm osv.

Men det bliver måske også lidt kedeligt?

 

Nogle gode forslag :D?

 

 

 

Mvh. Mikael Lysdahl

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har altid gå ud fra min egen filosofi om, at der ikke må være over en meter fra spot til spot.. når vi snakker 10w stjernehimmel.. så giver det i hvert fald et godt lys.. men jeg syntes måske du skulle forhøje dine 25cm til 40-50cm fra kanten, og så 1 meter til næste række. og så sæt den halv forskudt.. så de sidder ligesom 5 tallet på en terning...

 

Men det var bare min løsning, det kan gøres nøjagtig som man selv lyster.. jeg har set et billede fra en der lavede dem i en cirkel i et soveværelser, så den midterste cirkel var ca. 1m i diameter og så var yderste cirkel nok omkring 3-4 meter i diameter, og så sad spottene ret tæt måske ca 30 cm afstand i yderste cirkel.. det kræver en del spots, men det så mega godt ud...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det også lidt de to måder jeg har været ved at eksperimentere med :)

Men jeg er nød til at gå længere ned for hvis jeg sætter den første række på en 0,5m og den næste 1m fra den, bliver der næsten 1,4m over til den forskudte i næste række?

post-2976-0-29699100-1430499589_thumb.jp

post-2976-0-16822300-1430499590_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok