Hop til indhold

Vejrdata / Ekstern Tjeneste Til Ihc Styring/data


  

25 stemmer

  1. 1. Vil du være interesseret i ekstern IHC tjeneste (læs første indlæg)

    • Ja men kun hvis det er gratis
      6
    • Ja jeg vil max betale 10 kr./md.
      8
    • Ja jeg vil max betale 20 kr./md.
      4
    • Nej er ikke interesseret
      7


Recommended Posts

Er der nogen der kunne være interesseret i en tjeneste som med jævne mellemrum - f.eks. hvert 5 minut kunne sætte data ind i IHC - det kunne f.eks. være noget af følgende:

 

  • Luftfugtighed
  • Temperatur
  • Sol op/ned
  • Vindretning
  • Windchill
  • Vindhastighed
  • Skydække
  • Sigtbarhed
  • Regnmængder
  • Sne dybde
  • Sne mængde
  • Pollental

 

Dataene kunne også være som fremtidige eller historiske data hvis det ønskes. Det kunne også at sætte en input/indgang hvis der kommer vigtig mail, f.eks. blink med lys ved vigtig besked. 

 

Det ville kræve et abonnement på f.eks. 10 kr/md. og naturligvis at ens IHC controller kan tilgås udefra på en måde - grunden til jeg vil opkræve et abonnement er fordi jeg selv skal betale for de fleste data tjenester hvorfra dataene hentes.

 

Så kort fortalt - hvor mange vil være interesseret i en udvidelse/ekstra funktionalitet til IHC Captain som gør at IHC installationen kan påvirkes udefra og ikke kun hvor IHC kan "påvirke" eksterne.

 

Håber det giver mening - hvis ikke så spørg :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ovennævnte data ville vel kun være interessante hvis de er lokalitets specifikke. Jeg som bor i Nordsjælland, har f.eks. ikke megen glæde af oplysningen om at der ligger 2 m sne på Bornholm og at det blæser en pelikan ved Vesterhavet, hvis der er vindstille her, og ingen sne

 

Det ville være meget præcist :)

 

Skriv evt. bynavn også kan jeg tjekke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dvs. lokalitetsbestemt, altså at de data jeg ville modtage ville være specifikke for mig. Hvis ja, vil det så være specifikt for en by, f.eks. Helsingør, eller for et område, f.eks. Nordsjælland

 

I helsingør området er der 25 målepunkter - ned til espergærde siger min leverandør af vejr data.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har fået ca. 10 tilbagemeldinger - jeg begynder arbejdet på det senere på året da det kræver lidt hosting med mere - det er dog det mindste af det.

 

Kravene for at få det til at virke er:

 

1. At man har en IHC Controller der kan tilgås fra internettet

2. At man har en bruger og kode sat op som kan tilgå tingene

3. At man smider en bestemt funktionsblok i - som man naturligvis kan downloade

4. At man besøger en hjemmeside og foretager onlinebetaling/mobilepay - jeg vil nok opkræve det halvårligt og kan dermed nok give noget rabat.

 

Jeg regner med at kunne give fulde vejrstationsdata + varslinger omkring storm/sne etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Oki er der nogle målinger omkring ringe??

Og evt hvad?

 

Lidt data fra ringe:

 

Pressure 1008.01 hPa
Visibility 10.0 kilometers
Clouds Mostly Cloudy 396 m 
Mostly Cloudy 1371 m 
Dew Point 12 °C
Humidity 95%
Rainfall 0.76 mm
Snow Depth Not available.
UV 0 out of 12

 

Elev 20 m 55.19 °N, 10.50 °E | Updated 12 sec ago
 
Mostly Cloudy
12.3 °C
Feels Like 12.3 °C
N16.7
Wind from NW 
Gusts 16.7 km/h
Tomorrow is forecast to be NEARLY THE SAME temperature as today.
Today
High 17 | Low 10 °C
0% Chance of Precip.
Yesterday
High 17.3 | Low 12.4 °C
Precip. 2.3 mm
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du kan sende ovenstående data til en FB, kan man få rigtig meget interessant ud af din ide...

 

Jeg tænker på 24 timers reaktion af vandbåret varmestyring, realtime fugtighedsstyring, måske solfangerstyring og du kan måske finde sol op/ned.

Tag evt et kig på http://herlev-vejret.dk/ (det er ikke min side)

 

På sigt kan man naturligvis ikke basere ideen på én privat persons hobby, men disse data er tilgængelige som API fra mange.

 

Spændende....

/ahave

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok