Hop til indhold

Udskiftning Af Halogen Til Led - Ihc Visual 1.0


Recommended Posts

Hej alle,

 

Jeg har tænkt mig at skifte alle pærer i huset til led da alt er halogen lige pt.

 

Men kan det passe at jeg ikke bare kan skifte mine pærer til led? Skal jeg også skifte en såkaldt transformer?

 

En bekendt mente at jeg ville brænde alle pærer af hvis jeg bare udskiftede pærerne alene

 

Håber på lidt hjælp :-) takker

Link til kommentar
Del på andre sites

Mig bekendt ligger problemet i at LED pærer har meget lav modstand og dette kan de elektroniske relæer/transformere ikke finde ud af. De kan ganske enkelt ikke mærke at der er noget tilsluttet i den anden ende og derfor virker de slet ikke.

 

LK har lavet nogle nye dæmpere som kan finde ud af LED pærer så du vil være nødt til at skifte dine "gamle" ud med disse for at kunne bruge LED.

 

Jeg tror ikke at der er noget som vil gå i stykker, det vil bare ikke virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Først: Du brænder ikke noget af ved at skifte til LED.

En transformer har typisk en minimumsbelastning på f.eks. 20 Watt. Kommer du over den med LED-pærerne burde der ikke være problemer med at få dem til at lyse. (Har dog også set det virke ved en effekt på kun 6 Watt.)

Ikke alle lysdæmpere virker med alle pærer, selvom pæren er beregnet til dæmpning.

Andre pærer kan dæmpes, dog ikke så meget, uden at være beregnet til dæmp.

Dine 230 volts pærer uden dæmper kan skiftes uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har udskiftet alle mine spot til led. Kun et sted havde jeg problemer da der kun var 15W samlet forbrug til lampestedet

Brugte denne beregner http://www.qrv.dk/ohmslov.php

Købte en 10k ohm modstand hos en radioforhandler og satte i tavlen hvorefter dæmperen virkede normalt. :)

 

Prøvede for sjov at fjerne 10w forbrug fra lampestedet og dæmperen virkede stadig normalt.  :o

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok