Hop til indhold
  • 0

Indgang Fra Åben Collector


Cykelsmeden
 Share

Spørgsmål

Håber nogen vil hjælpe en begynder. Jeg har til en svigersøn som har IHC anlæg, købt et "alternativt" skumringsrelæ i UK. - ca. 125,- kr.

Relæet er købt til 24v. DC, forsynes med 24V, og udgangen er så høj eller lav (24v/0v) afh. af skumringsniveauet. De 24V skal tages fra IHC pwrsply, og indgangen har jeg forudsat på en indgang i et 24V indgangsmodul.

 

Jeg får nu at vide at det ikke kan bruges uden relæ, hvilket jeg er uforstående overfor, da det er en opstilling jeg har brugt, ganske vist for 30+ år siden i PLC opstillinger, men masser af gange.

 

Er jeg galt på den og lige til at smide i kisten, eller er det den unge, og i øvrigt velvidende elektriker, som ikke er up2date, med hjemmebiksede løsninger?

 

//finn

 

ihc 24V+  --------------------------------------------------------------- d2drelæ 24v+

 

ihc 24v indgang --<-------------------------------------------------<- d2d relæ åben collector udgang

 

 

ihc 0V gnd --------------------------------------------------------------  d2drelæ 0V

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak, det er rart at vide man ikke er helt affældig, - endnu!

Der argumenteres også "at IHC er pulsstyret" og bare skal have et tryk. Det kan da ikke passe, at man ikke kan styre et lys med en on/off toggle funktion? Det må da være rent programmeringsteknik. Jeg er lidt spændt på hvordan det foregår i et grafisk miljø.

I "gamle dage" ville jeg bare sige

Hvis ur er tændt

Og skumring siger mørk

- Så tænd udv lys

:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok