Hop til indhold

Alarm


Recommended Posts

HDJ skrev:

HejJeg har en installation kørende med Proibi´s sms-modem kørende som fungere upåklageligt.Men I skal huske på at sådant en modem ikke på nuværende tidspunkt kan tilkobles en alarmcentral.MvhHenrik
Er du nu helt sikker på det? - WatchGuard vil de gerne modtage alarmer fra, det er jo også bare noget sms-noget..Det er vel bare et spørgsmål om at ville betale for det, man kommer jo til at betale for hver gang der bliver sendt nogen ud til huset, samt et månedligt gebyr.Men man kan jo sætte det alm. modem til at ringe til flere forskellige numre, så kan man jo sætte det til at ringe til din mobil, og til din pensionerede genbo, så han lige kan se om der er noget ;)Så vidt jeg har forstået, kan GSM-modem'et det samme som IHC Modem, men er det korrekt?
Link til kommentar
Del på andre sites

HDJ skrev:

Det jeg har fået at vide fra Den Jyske Kontrolcentral er at en besked kan blive forsinket og så det sjove jo ligesom af det, i hvert fald, hvis dete r en tyverialarm man taler.
Det er jo ikke det samme som at sige at de ikke kan kobles op til en kontrol central.Men hvor ofte oplever man at der kommer en vægter ud til huset før tyven er væk?Alarmer bliver mest brugt til at skræmme tyven væk, og gøre opmærksom på at der har "hul" ind i bygningen, og enhver nu kan komme ind.Jeg kan ikke se hvorfor det er 100% nødvendigt at de bliver tilkaldt præcis når det sker, og ikke 1-2 min senere, så længe det er en privatbolig.Men selvf. hvis man vil være på den sikre side, så skal man jo ha' en overvåget linie osv. og betale en formue hver måned.
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja at få lagt et 5 polet stik ind gør det jo på ingen måde billigere. Jeg kender nu heller ikke et vagtfirma, hvor 2-3 minutter spiller nogen rolle. Inden de kommer går der jo (som vist på tv2) gerne over ½ time, så mon ikke de minutter er lige meget ?Bare tyve ser kode tastatur ved døren, så tager de nok hellere nabo's hus hvor der ingen er ! Det er jo klart at den præventive virkning er størrer end den faktiske. Jeg skal uanset hvad vist have sms modul ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok