Hop til indhold
  • 0

Sabotagekreds


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej derude,

 

Jeg har nogle problemer med min sabotagekreds:

 

På min installationsside går sabotagekredsindgangen meget ofte i OFF helt af sig "selv". dette betyder (jo) så også, at sabotagekredsindgangen i min alarmblok (6.2.01g) går i OFF = jeg kan ikke aktivere min alarm da "tilkobling af alarm ok" også på outputsiden er gået i OFF.

 

Det er stor set hver anden dag dette sker og vi opdager det fordi vi ikke kan aktivere alarmen på kodetastaturet.

 

Problemet løses (i første omgang) ved at jeg manuelt går ind og sætter indgangen (NC) til on - herefter kan vi aktivere alarmen på normal vis.

 

Kort tid efter kommer problemet igen.

 

Har I nogen ide om hvad løsningen er?

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er vel en fejl på din sabotagekreds, sabotagekredsen er jo en serie forbindelse gennem alle de komponenter du har der har med alarm at gøre, så at hvis et kabel klippes vil du få fejl på sabotagekreds. At du kun har fejlen nogle gange tyder på en dårlig forbindelse, måske en ledning der sidder dårligt eller lignende. Hvor mange alarm komponenter har du? Har du nogen tegning eller lignende over hvordan din alarm kreds er lavet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er vel en fejl på din sabotagekreds, sabotagekredsen er jo en serie forbindelse gennem alle de komponenter du har der har med alarm at gøre, så at hvis et kabel klippes vil du få fejl på sabotagekreds. At du kun har fejlen nogle gange tyder på en dårlig forbindelse, måske en ledning der sidder dårligt eller lignende. Hvor mange alarm komponenter har du? Har du nogen tegning eller lignende over hvordan din alarm kreds er lavet?

Ja, der må jo være en fejl et sted. Har 8 alarmpir, kodetastatur og en enkelt extern lydgiver i denne sabotagekreds.

 

Men når indgangen i indgangsmodulet går off, er det så fordi kredsen brydes? - for hvis ja, burde alarmen så ikke gå "i gang"!? Jeg oplever jo, det indgangen går off og jeg så ikke kan aktivere alarmen indtil jeg lige sætter indgangen til on i serviceview.

 

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja når den går OFF er det fordi den bliver brudt et sted i systemet, men den giver nok kun en alarm hvis det sker når alarmen er tilkoblet, hvis fejlen opstår når alarmen er frakoblet, laver den nok bare en spærring på tilkobling. Men det har jo noget at gøre med den funktionsblok der er brugt.

 

Du skal rundt til alle dine alarm enheder og måle på din sabotage kreds for at finde fejlen, evt. "luse" dem over en efter en for at finde ud af hvilken der fejler (men det er noget bøvl at fejlfinde på, når du kun har fejlen engang imellem)

 

Hvis du lige nu og her har brug for at kunne tilkoble uden fejl, kan du vælge at pille ledningen af på det input hvor den sidder, og sætte indgangen til ON (som du skriver du har gjort, for når ledningen er pillet af, vil den forblive ON)

 

Evt. kan du prøve at ligge en funktionsblok ind hvor du logger hvornår inputtet skifter fra ON til OFF, eller koble den på en udgang på en lampe så du bedre kan se hvornår det sker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok