Hop til indhold
  • 0

Sluk Alt Ved 1-10V Styring


Nikolaj1354922313
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg skal have en sluk alt ind over en 1-10v IHC styring, men jeg kan ikke helt regne ud hvordan man liiiige skal gøre.

 

Den bedste løsning jeg kan komme på pt, er at købe et input modul 230v, og koble det på udgangen til lampen på 1-10v outputtet. Herefter knytte 230v inputtet på eksempelvis en AND-gate, og på den måde få den koblet sammen med sluk alt-funktionen.

 

Men jeg ville gerne, hvis man kunne programmere sig ud af det.

 

Er der en herinde der har stået overfor dette problem, og evt. har en løsning? Jeg har ledt efter om man ikke evt. kan aflæse on/off status på sluttekontakten, men har ikke fundet noget på det..

 

Vh. Nikolaj

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du trækker bare en puls, eksempelvis fra en sluk alt funktionsblok, til Bit 2 på dit 1-10V output. ;)

Hej Torben.

 

Det har jeg prøvet, men den slukker ikke helt. Den dæmper bare ned på minimum. Tænkte nemlig også at det var sådan det skulle gøres, men det duede ikke.

 

Har du gjort det før selv, hvor det har virket? Det kan jo være der er noget i min opsætning som er defekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben.

 

Det har jeg prøvet, men den slukker ikke helt. Den dæmper bare ned på minimum. Tænkte nemlig også at det var sådan det skulle gøres, men det duede ikke.

 

Har du gjort det før selv, hvor det har virket? Det kan jo være der er noget i min opsætning som er defekt.

Ja, jeg har prøvet sådan et 1-10V modul, og det virkede som beskrevet i manualen.

 

Hvordan har du programmeret det?

Det er vigtigt, at det kun er en kort puls på Bit 2 ( < 0,4 sek.). Hvis det er en lang puls, vil den nemlig bare dæmpe lyset i stedet

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, jeg har prøvet sådan et 1-10V modul, og det virkede som beskrevet i manualen.

 

Hvordan har du programmeret det?

Det er vigtigt, at det kun er en kort puls på Bit 2 ( < 0,4 sek.). Hvis det er en lang puls, vil den nemlig bare dæmpe lyset i stedet

Det er nok der den er gal. Det skal jeg lige have testet af. Jeg bekræfter lige om det var det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok