Hop til indhold

SMS modul.


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Gæst IBISystem.dk

Hej H2ovores SMS modem til IHC er lavet efter alle de regler som LK satte op i sin tid, for at de ville aftage vores modem, så der burde ikke være nogle problemer i udlandet - Og skulle der være det, så er vores modul firmware opdaterbart via et IHC programeringskabel.Afventer pt. LK´s firmware firmare, der "nok" snart bliver frigivet på deres site, da vi helt ikke vil tilrette vores firmware efter en betaversion.....Du finder produktet i vores webshop eller du er velkommen til at ringe på¨70201211Med venlig hilsenAllan GøndahlChefkonsuletProIBI A/S

Link til kommentar
Del på andre sites

Det eneste jeg sådan mangler at vide er - hvorfra får sms boks sin "sms central" fra ? Er den så smart at den tager den sim baserede, eller ligger der for-programmeret numre i (hvilket jo nok ikke er muligt, da den så ville være låst til en operatør).For kan man ændre den, ja så må den jo være ligeglad hvor i verden den er.Den kan sende sms - ved alarm ikke ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Hej Ole (og andre selvfølgeligt),Ja, jeg har rodet en hel del med modulet :-)Da protokollen fra LK's side er lukket er der tilsyneladende lidt ting der ikke helt er på plads hvad angår timing på rs485 bussen mod modemet, i serviceview vil du se nogle fejlmeldinger "Der er meldt fejl i kommunikationen med voice modem."Ligeledes kan det være nødvendigt at genstarte IHC og modem "sammen" for at få dem syncroniseret når man har downloadet nyt program i IHC controlleren.Du kan styre 8 udgange (set fra modemmets side) og aflæse 8 indgange (igen set fra modemmets side), dertil de 8 alarmflag fra IHC'en.Hvis du idag har et Voice modem skal der faktisk ikke ændres i dit visual projekt, modulet simulerer voicemodemt og IHC'en aner som sådan ikke at den bliver snydt 24 timer i døgnet (ud over at den klager sig lidt i serviceview)Opsætning foregår ellers via sms, du kan selv ændre alarmtekster mm. F.eks kan man sende "Alias udgang 1 8 port" det betyder at alias nr 1 er linket til udgang nr 8 og at udganget kaldes port. Når det er gjort kan du så sende "on port", "off port" eller "puls port", sender du kun "port" opfattes det som en puls kommando og den holder udgang 8 høj i 3 sekunder.Der er fuld sikkerhed på modulet, den bruger de 4 brugere der er oprettet i visual projektet. Alle andre der sender til modulet vil få en sms med "ingen adgang" og bruger nr 1 fra visual vil få en besked om at xxxxxxx har sendt en besked til IHC'en men havde ikke adgang, det kan godt give anledning til lidt sjov... en dag fik jeg følgende sms'er fra IHC'en derhjemme, en eller anden havde tastet forkert numemr som modtager af en sms.1. sms sendt fra en eller andet til min IHCHej skat har du husket hestene ?Sms modemet svarer til xxxx xxxxIngen adgang.xxxx xxxx skriver straks tilbage til IHC'en:Ingen adgang ??Sms modemet svarer igen til xxxx xxxxIngen adgang.xxxx xxxx skriver igen tilbage til IHC'en:Hvad mener du med igen adgang ??Sms modemet sender for 3. gang til xxxx xxxxIngen adgang.Jeg forbarmer mig og sender ham/hende en sms hvor jeg beder ham/hende checke nummeret, hører ikke mere fra ham/hende :-)MvhAnders

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok