Hop til indhold
  • 0

Spørgsmål vedr. IHC alarm


Michael Pedersen
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg er ved at renovere mit hus og i den forbindelse har jeg valgt at lave IHC og IHC alarm.Jeg sætter magnet kontakter i dører og vinduer og derudover har jeg også pir sensorer i forskellige rum.I den forbindelse er jeg kommet på den idé at jeg godt kunne tænke mig at man kunne slå alarmen til på forskellige niveauer - her tænker jeg på at om natten ville det være smart at man kunne aktiveret magnet kontakterne i dører og vinduer men ikke pir. Tanken er så at når man trykker på sluk ved sengen slår man "skal" sikringen til. Er dette muligt? og hvordan gøres dette?Huset er i to etager kælder og stue, der kunne jeg godt tænke mig at man kunne dele alarmen op i to - stue og kælder, således at man kan slå alarmen til i fx. kælder uden at den er tilsluttet i stuen.Er dette muligt? og hvordan gøres dette?Håber der er nogle der kan/vil hjælpe mig med disse spørgsmål.På forhånd takAno

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kan godt lade sig gøre, men det kræver en hel del programmerings arbejde.Du skal i gang med at lave dine egne funktioner for at gøre det.Hvis du benytter LK kodetastaturet, vil en måde at slå dele af det til og fra, være ved at indtaste forskellige koder, alt efter hvad den skal gøre.Dit tryk ved sengen, kan du jo blot sætte ind på samme indgang som en af indgangene fra dit kodetastatur, med mindre du vil være smart og lave en separat indgang til det ;)Det er et stort arbejde at lave den funktion selv, så stort at jeg ikke lige tror du får nogen herinde til at gøre det, men du kan da prøve, vi kommer gerne med hjælp til at lave den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Uden at jeg på nogle måde skal udgive mig for at være ekspert i IHC, er det min opfattelse at den funktions blok som midt alarm system er tilsluttet, findes der en, skalsikring, hvor magnet kontakterne i dører og vinduer kan tilsluttes som ANO efterlyserDet andet ANO efterlyser - "Huset er i to etager kælder og stue, der kunne jeg godt tænke mig at man kunne dele alarmen op i to - stue og kælder, således at man kan slå alarmen til i fx. kælder uden at den er tilsluttet i stuen." Man skulle tro at det var muligt at bruge LK standard funktionsblok til alarm, men tilslutte de PIR som man har i stuen til en særlige funktions blok som stopper PIR signal pr. PIR, hvis man ønsker at opholde sige i huser, mens alarmen overvåger kældrene m.v. ,- eller er der noget som jeg har misforstået.??Jeg er udmærket klar over at denne funktions blok skal styres fra eller flere tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok