Hop til indhold
  • 0

Fælles Kabel For Kodetastatur, Sensor Og Pir


Høeg
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Er ved at lave en IHC løsning ved en garageport.

Løsningen består af et kodetastatur for adgangskontrol, en magnet sensor for port lukket+sabotage, en magnet sensor for portåben, 24v pir sensor for tænd af lys, samt en fotosensor til automatisk åbning, ved registrering af bevægelse foran porten (i tilfælde hvor koden har været tastet indenfor en given tidsramme)

 

Mit spørgsmål går på kabelingen fra tavlen og ud til disse enheder.

Fra tavlen og ud til garageporten er lagt et 16mm føringsrør.

Det begrænser lidt antallet af kabler der kan føres der ud.

 

Må flere af disse enheder fortrådes igennem fælles kabel. Og må en enhed fortrådes igennem flere forskellige kabler?

 

eks. vil jeg gerne kunne bruge 24v og 0 forsyningen til kodetastaturet, til også at forsyne pir og fotosensor.

Kodetastaturet er fortrådet med et Link10 kabel til tavlen. Jeg vil ved porten laven en samledåse hvor forsyningen kan splittes ud.

Udover kodetastatur kablet skal der trækkes et kabel til de resterende signaler. Dette vil ligeledes blive splittet i samledåsen.

 

Må en enkelt 24v forsyning igennem Link10, trække både kodetastatur, pir og fotosensor?

Må eks. pir sensoren fortrådes med 24v og 0 fra et kabel og signaler i et andet kabel? 

Må input signaler fra magnet sensor, pir og fotosensor deles om en 0 ledning.

 

Håber der er nogle der kan guide mig lidt

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

 

 

Må flere af disse enheder fortrådes igennem fælles kabel. Og må en enhed fortrådes igennem flere forskellige kabler?

 

 

Må en enkelt 24v forsyning igennem Link10, trække både kodetastatur, pir og fotosensor?

Må eks. pir sensoren fortrådes med 24v og 0 fra et kabel og signaler i et andet kabel? 

Må input signaler fra magnet sensor, pir og fotosensor deles om en 0 ledning.

 

Håber der er nogle der kan guide mig lidt

 

Ja, ja, ja og ja :-) Der er der ingen problemer i. Forudsat at det ikke er alt for langt, så der opstår for stort spændingsfald på +24 og 0 ledningerne. Du kan også vælge at trække et større kabel, i stedet for flere LINK-10 kabler. Der findes kabler med 12 ledere (så har du lige præcis nok) og 20 ledere (så har du lidt til fremtidig udvidelse).

Husk bare at sikre dig at det er et 0,6mm kabel ligesom LINK-10 kablet, så er der ingen problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok