Hop til indhold
  • 0

FB trådløse kompi/dimmer og energisparepære


MrBech
 Share

Spørgsmål

HejEfter næste 5 måneders venten har jeg fået min IHC installation i gang. Jeg har fået kodet alle min trådløse kompi/dimmer men har en udfordring med energisparepære. De har det bedst med at starte på 100% og så reguleres ned. Hvordan få jeg sammensat en funktions blok der altid starter på 100% med det samme og derefter kan reguleres ned med samme tast der tænder/slukker lyset. Skal jeg over i at bruge Scenarier med kort lang tryk som jeg også bruge til ”toiletlys”. Eller er der en der lige kan trylle en fb sammen ;)PS: IHC-USER har været en stor hjælpe da alt med IHC er nyt for mig... tak til alle dem der har lagt FB ud, har allerede brugt mange af dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Gæst IBISystem.dk

Hej MrBechHvilke mærke bruger du af energisparepære, da jeg kun har dårlige erfaringer med disse sammen med de wireless dimmers der skulle kunne, men ikke kan.jeg har set et rent lysshow med MEGAMAN og OSRAM, jeg er spændt på at høre, hvilke du har brugtMhvAllan Gøndahl

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej, du kan ikke benytte den funktion, med mindre du bruger en knap til at tænde med, og en anden til at regulere med ;)Men fortvivl ej, for jeg har da lige rettet lidt i den, prøv med den her ;)Tænd Scenarie 100% skal jo så sættes til at tænde på 100% styrke :) [file name=wireless_dimmer_niveau_100.zip size=2795]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/wireless_dimmer_niveau_100.zip[/file]

wireless_dimmer_niveau_100.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jakob Bruun skrev:

Nej, du kan ikke benytte den funktion, med mindre du bruger en knap til at tænde med, og en anden til at regulere med ;)Men fortvivl ej, for jeg har da lige rettet lidt i den, prøv med den her ;)Tænd Scenarie 100% skal jo så sættes til at tænde på 100% styrke :) [file name=wireless_dimmer_niveau_100.zip size=2795]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/wireless_dimmer_niveau_100.zip[/file]
Så har jeg haft det kørende et par uger og det virker. Tak, JakobDer er dog et men.. der skal mindst være to energisparepære (Mærke; Govena Dimmable 20W) på samme dimm for at lyset ikke blinker :S i starten. Det er som om en ikke belaster nok til at LKs Wireless dimm kan styre den. Men med to på så kører det perfekt.Kan også anbefale Govena switch 20W udgaven den har selv indbygget dimm og kan derfor bruges direkte på et output modul og spare udgiften til en LK dimm.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok