Hop til indhold
  • 0

Nødvendigt antal input moduler


Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

HejI forbindelse med indkøb til IHC tavle, hvor mange indgange beslaglægger følgende:1) 1 stk 4 slutte svagstrømstryk = 4 indgange, korrekt?2) 3 stk 4 slutte svagstrømstryk som sidder i hver sit hjørne af stuen og har nøjagtigt samme funktioner? Er det så 4 eller 12? Hvad er god praksis?3) Hvormange indgange benytter en røg alarm og en gas alarm? 1 hver, korrekt?3) Der må være en ulempe med 3 mA input-modulerne, hvis ikke, hvorfor benytter man ikke altid dem, også til svagstrømstryk?mvh Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

1 - Ja, helt korrekt.2 - 4 indgange er nok, men jeg ville anbefale at du bruger 12. Det kan godt være funktionerne er ens lige nu, men bliver de ved med det for tid og evighed?3 - En hver, husk at du skal ha' et output 24 til at forsyne dem, ellers kan du ikke så nemt nulstille dem ;)Evt. se i produkt specifikationerne..4 - den kan jeg ikke lige svare på, men 3 mA er beregnet til alarmdelen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis man sætter flere ting på samme udgang, så mister man jo en del af det smarte med IHC, nemlig at det er nemt at ændre tændingerne, f.eks at nu vil man kun kunne tænde den ene af de 2 lamper i loftet i stuen, i stedet for at tænde begge 2 på en gang.Men de fleste sætter bare 2-3 tændinger af til stikkontakter i et rum, og 2 tændinger til lyset.Det er også langt det billigste, og det nemmeste, man skal ikke trække så mange ledninger, og ikke bruge så mange moduler.Men hvis du nu i din stue kun har de 3 tændinger, og sikkert også bare en 5-leder ud til stikkontakterne, så har du 1 konstant til dit TV, (med mindre du vil kunne slukke det, men så har du jo nok til en trådløs tlf eller noget andet), og så har du 2 tændinger til bordlamper, og diverse andre ting du sætter til i stikkontakterne.Det begrænser en del.Hjemme hos mig selv, har jeg 10 tændinger i min stue, og jeg fortryder faktisk at jeg ikke har delt det endnu mere op, men det er jo nok mest fordi jeg godt kan li' at lege med det.Men du skal tænke dig godt om, og se hvad du nogen sinde vil få brug for at kunne med dit lys, INDEN du begynder at trække ledninger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok