Hop til indhold

Telestator Til Gulvvarme


 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

skal til at lave ny gulvvarme i huset og i den forbindelse, ang regulerings enheder har jeg støt på 2 forskellige betegnelser på de ventiler som sidder på manifold

det er telestator og aktuator,

spørgsmålet er spændingen som kommer fra ihc udgangen er det er variabel eller er det NC/NO, og er det hipssom hap hvilken telestator  man køber bare det enten er 24 volt hele vejen eller 220 volt

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Telestat og aktuator dækker over det samme.

 

Du kan ikke bruge tilfældige telestater. De skal passe til ventilerne på gulvvarmemanifolden - det er nok nemmest at vælge nogen fra det samme fabrikat.

 

Spændingen vælger du selv, afhængig af hvilken type output modul du vil styre dem med.

I forbindelse med gulvvarme bruger man normalt ikke variabel spænding - det er IHC heller ikke velegnet til.

Det er ikke IHC udgangen der betegnes som NC eller NO - det er telestaten. 

Det betegner den tilstand telestaten har, når den ikke får spænding - enten åben (Normally Open = NO) eller lukket (Normally Closed = NC).

Til gulvvarme bruges NC telestater, således at telestaten skal have strøm for at åbne for varmekredsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Tak for info

 

Ja det er også planen at få fra samme fabrikat, kan se flere her har brugt Danfoss så det bliver nok det jeg vælger,

jeg fik skrevet det lidt forkert, det jeg tænkte var begrebet aktuator/telestator 24/220 volt var med variabel indstilling og at der skulle kun bestilles en bestemt udgave af den, så det kunne virke med ihc osv.,i forbindelse med mit arbejde er en aktuator noget vi bruger til at instille evt luft spjæld i bestemt postion ikke nødvendigvis kun åben eller lukket, nå nok om det tak for info.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok