Hop til indhold

Zoner I Alarm System


Soylant
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg har bygget mit alarmsystem op omkring Bolig konceptet og det virker bare som en drøm, både på mit visility og kodetastetur.

Jeg byggede sidste år en tilbygning som jeg så også godt kunne tænke mig at få alarm i, jeg har monteret magnet kontakter og et pir derude, men er så strandet lidt på det med zonerne, jeg kan godt se i bolig konceptet er der lavet hvilke zoner der skal være aktiv ved del alarm, men hvor det lige foregår med tasteturet er jeg i tvivl om, kunne godt tænke mig at mig og chefen kan koble alt til og fra, og så vil jeg gerne ha en der kun kan til og fra koble zone 2

 

er der noget med jeg skal til tilføje FB kodetastetur med 6 bruger eller hvordan... håber der en der vil guide mig lidt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg forstår dit ønske, skal det enten laves som 2 alarmer, eller også skal der vist rettes en del i din alarm-fb. Grunden til det er, at hvis totalalarmen er tilkoblet, er det ikke muligt at frakoble delalarmen. Ved dog ikke om det så giver nogle udfordringer, at få til at spille sammen med visility.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben.... har misforstået det med zoner ? hvis nu jeg tilkobler total alarm og så kommer nabo og skal ind i bygningen med zone 2, så troede jeg at man kunne lave så hans kode kun koblede zone 2 fra mens zone 1 stadig er aktiveret :-)

jeg kan som det er nu sagtens tilkoble delalarm fra mit visility

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan man ikke som fb. er lavet. Man kan vælge enten Totalalarm, Delalarm eller Skalsikring når man kobler alarmen til. Man kan ikke gå fra en alarmtilstand til en anden, uden at frakoble alarmen først. Totalalarm kan frakoble alle 3 tilstande. Delalarm kan frakoble Delalarm og Skalsikring. Skalsikring kan kun frakoble Skalsikring.

 

Jeg er godt klar over at man kan tilkoble delalarm via visility som standard. Det var mere hvis man lavede det som 2 alarmer der skulle styres sammen som totalalarm, og man så kunne koble den ene fra som delalarm. Jeg ved nemlig ikke om Visility bruger kodetastataturet i programmet, eller om den bruger alarm-fb. direkte, for så kan det måske give problemer at have 2 stk. 6.2.02.#2b. i samme program.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan se at kode 5 er delalarm og kode 6 er skalsikring. Hvis tastaturet er koblet direkte på 6.2.02.#2.b. ser det ud til at alle koder kan frakoble alle 3 typer alarmer.

 

Hvis man derimod kobler tastaturet gennem fb. 6.1.04.b. og sender pulser fra de ønskede koder til indgang Totalalarm - Puls, Delalarm - Puls og Skalsikring - Puls, forholder det sig som jeg nævnte tidligere.

 

Jeg har ikke rodet så meget med de 6.2.02.#xx fb., men må da lige se om jeg kan finde tiden til det en dag i nærmeste fremtid.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du kører tastaturet ind på FB 6.1.04.b, som Torben også foreslår, så kan du lave en FB, hvor naboens kode først frakobler alarmen (hvis totalalarm indkoblet), for derefter at tilkoble delalarm. Og omvendt frakobler delalarm, hvis denne er aktiv, for derefter at indkoble total alarm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Soylant

 

Prøv at se vedhæftede.

Det er LK Bolig Koncept, hvor jeg under alarm lokaliteten har indsat FB 6.1.04.b. "LK Kodetastatur", og har flyttet Kodetastatur udgangene væk fra alarmblokkens input og op på FB 6.1.04.b.

Og så har jeg valgt at i benytter kode 1 til at til/frakoble totalAlarm.

Kode 2, som er naboens kode, går over på ny FB, som skifter (Toggle) alarm FB mellem TotalAlarm/DelAlarm.

TotalAlarm eller DelAlarm skal være indkoblet før kode 2 udfører noget.

20131209 Soylant IHC Bolig Med Toggle Total DelAlarm.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jesper

 

Tusind tak for du vil tage dig tiden til at hjælpe mig :-) jeg har lagt blokken i mit program og det kører fint :-) der er bare kommet et andet problem :-) tror ikke det har noget med alarmen at gører for mit system har gjort det før, næste alle mine batteri tryk er stoppet med at virke, det sjove er når jeg tykker på et af trykkene blinker den godt nok blåt på controlleren, så der må være bid den vej, men lyset tænder bare ikke :-(  men kan sagtens tænde lyset via mobil eller Ipad... ved godt det lyder underligt og sidste gang fandt jeg faktisk ikke ud af hvad der var galt, har måske en mistanke om mit skummrings relæ for det tænder heller ikke udendørslys osv. selvom jeg kan se det går on off når jeg lyser på det... er det noget du måske har en ide om ? eller skal jeg starte en ny tråd ? :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok