Hop til indhold
  • 0

Certifkatfel Även Med Ny Firmware


JanneSjo
 Share

Spørgsmål

jag har Elko living - tidigare ELJO IHC.

jag har just uppdaterat till elko Visual version 2.7.110 och laddat in firmware från LK 2.7.168.

 

jag har fortfarande certifkatfel

 

när jag går till hemsidan för controllern med http:// 192.x.x.x.  och öppnar t ex administratorn så får jag först medelande att

"anslutningen till denna webplats är ej betrodd"   webbplats: https://192.x.x.x:443  (dvs controllerns IP adress i mitt nätverk)

 

efter att jag klickar på fortsätt så får jag ett ytterligare felmeddelande

 felmeddelande att säkerhetscertifikatet inte är giltigt. "applikationen laddas ned från en annan webplats än den som anges av säkerhetscertifikatet: 

 laddar ned från

    -  192.x.x.x (dvs controllerns IP adress i mitt nätverk)

    - "IHC Controller" förväntas

 

 

det är också så att controllerns hemsida visar ELJO dvs inte ELKO - den har gjort så länge men jag trodde att ny firmware och Visual skulle ändra det också.

 

vad kan vara fel med certifkatet - borde ju fungera då LKs firmware ska innehålla nytt certifkat

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej

 

va har du updater från ? vilket version ?

 

Har du köbt din controller som en ELJO controller kommer namnet inte at ändres även om du upgradera til senaste firmware versionen,

 

Har du prövet at ta bort det gamla certifikat från Java ? Gå ind i Java og sletta alle Schneider Electric certificater och sen pröva igen.

 

Det andra  felmeddelande " att säkerhetscertifikatet inte är giltigt. "applikationen laddas ned från en annan webplats än den som anges av säkerhetscertifikatet: " er normalt.

 

SIsta informationen - LK kommer vist at utge en ny version dette året. Dette skyldes så vidt jeg vet at java certifikaet änn engang utlöber i dette året.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jag körde (tror jag) 2.6.102 ev var det 2.6.122 - jag provade att backa till 2.6.122 men fortfarande är det problem med certifikatet.

 

jag rensade i JAVA via kontrollpanelen  / JAVA 32 bit  och i flik säkerhet så raderade jag alla certifikat från Schneider - det kommer inte upp några nya certifikat där du efter om installation av Visual och firmware.

(kollade nu under avancerat  där är ikryssat använd:  SSL 3.0, TLS 1.0  men inte ikryssat TLS 1.1  resp TLS1.2  om det gör någon skillnad)

 

 

provade att installera LKs programvara och använda LKs firmware loader (och skriva över 2.6.168 med en ny kopia) men den gav felmeddelande att det inte är en LK controller. Fick problem även med Elkos firmwareloader men efter några gånger kunde jag backa till 2.6.122

 

om jag försöker att gå till  "https://192.x.x.x:443

så får jag felmeddelande och kommer inte vidare alls

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok