Hop til indhold

Hvilke Funktioner Har I Mest Glæde Af I Hverdagen?


 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen, jeg sidder og er igang med at programmere min IHC installation og er nysgerrig efter hvilke funktioner i bruger i hverdagen, og om jeg måske kunne få lidt idéer til min egen programmering.

Jeg ved at hvis jeg først nørder med det, så får jeg lavet en masse funktioner som ingen mening giver i det daglige, så hvis i har nogle erfaringer efter at have levet med det i et stykke tid så er jeg meget interesseret i at høre fra jer.

 

Hvilke funktioner er du gladest for i din IHC installation i de daglige? og hvilke er du glad for når du skal vise det frem for vennerne ;)

 

//Reinhold

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle sammen, jeg sidder og er igang med at programmere min IHC installation og er nysgerrig efter hvilke funktioner i bruger i hverdagen, og om jeg måske kunne få lidt idéer til min egen programmering.

Jeg ved at hvis jeg først nørder med det, så får jeg lavet en masse funktioner som ingen mening giver i det daglige, så hvis i har nogle erfaringer efter at have levet med det i et stykke tid så er jeg meget interesseret i at høre fra jer.

 

Hvilke funktioner er du gladest for i din IHC installation i de daglige? og hvilke er du glad for når du skal vise det frem for vennerne ;)

 

//Reinhold

Jeg har sluk alt ved hoveddøren,  ved trapper der har jeg sluk alt for etager.

I soveværelset der har jeg en dimmer, der tænder lyset om morgenen i løbet af 30 min, så det er helt tændt, når jeg skal op. Det er så kun i vinter halvåret, at det er slået til.

Alle de steder hvor der ikke som standard behøver at være fuld knald på lyset, der tænder jeg kun med 30-50 procent.

 

Jeg arbejder på noget hjemmesimulering, men der har ikke helt været tid til det endnu

 

/Nicholai

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er glade for følgende:

 

- Velkomstlys i entre og bryggers når hoveddøren åbnes

- Lys tændes automatisk i udvalgte lamper i alrum og stue når det bliver mørkt. Uanset om vi er hjemme eller ej.

- Sluk alt (godnat og ude)

- Tænde cirkulationspumpe til varmt vand når lyset tændes på badeværelse. (Har ikke pir)

- Tænde lys ved bevægelse i gang (dog ikke efter godnat)

- Ventilation i bad og brygger med timer.

- Styring af standbystrøm (ude/hjemme)

- Automatisk ude/godnat program efter 2 timers inaktivitet i huset

- Automatisk udelys når det er mørkt.

 

Derudover har jeg planer om følgende:

 

- Pir i garage og bryggers

- Sammenkobling mellem mine Argus røgmeldere og IHC

- Styring af garageporte

- Viewer/App styring

- Wireless dimmere, så der kan laves scenarier (dæmpet lys om morgenen)

- Styring af Velux vinduer, åbne når det er varmt

 

Mvh

 

Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er glade for følgende:

 

- Velkomstlys i entre og bryggers når hoveddøren åbnes

- Lys tændes automatisk i udvalgte lamper i alrum og stue når det bliver mørkt. Uanset om vi er hjemme eller ej.

- Sluk alt (godnat og ude)

- Styring af standbystrøm (ude/hjemme)

 

Mvh

 

Kristian

 

Lyder ret spændende, men kan du uddybe hvordan du har lavet lys ved åbning af hoveddøren? - har du lavet det med en magnetkontakt? :)

Derudover synes jeg også det er ret interessant med 2 forskellige sluk-alt funktioner, men hvilke ting er det du påtænker at slukke når du er ude som du ikke vil slukke når du går i seng? tv og den slags?

 

MVH

Reinhold :)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok