Hop til indhold
  • 0

Logning Af Alarmer


SNL
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har en visual 2 controller uden Viewer, men hvor jeg har tilkoblet et SMS modem.

Jeg har igennem det sidste år fået falsk alarm på systemet cirka 1 gang hver 3 måned. Jeg ønsker nu at trække en alarm log hvor jeg kan se hvilken PIR eller magnet kontakt som er har aktiveret systemet igennem de sidste år, så at jeg kan se om det er den samme hver gang.

Jeg kan dog ikke finde sådanne en alarm log i visual programmet, selv om jeg mener at den burde findes?

 

Til info, så har jeg ikke logget alle PIR/magnet udgangene manuelt.

Mvh Simon 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Torben

Jeg anvender desværre funktionsblok 9.10 og ikke nogle af de nyere typer funktionsblokke? Jeg vil meget gerne høre nærmere om denne modificerede funktionsblok som du har :)

 

Mvh Simon

 

Nu er det selvfølgelig en smagssag om man er til moderen eller datteren, men personligt synes jeg nu meget bedre om 9.10 frem for 6.2.02. Især når den lige bliver modificeret lidt. B)

Lige nøjagtigt den jeg bruger, er tilpasset helt specifikt til min installation, så den passer næsten med garanti ikke til din installation. Jeg har dog en på lager som kan mindst det samme som du kan afprøve. Der er 2 fb. der er koblet sammen, og du kan se i vedhæftede program hvordan de sættes sammen.

 

Som du nok kan se i den modificerede 9.10, er der puttet lidt ekstra godt i posen. Kort fortalt er der nogle SMS udgange for hver PIR/magnetkontakt, som bruges til at skyde SMS'er afsted. Det er lavet sådan at man kan få flere SMS'er under den samme alarm. Dvs. at man får en SMS hver gang en ny PIR eller magnetkontakt aktiveres, så man derved får en idé om hvorvidt det er falsk alarm, eller om der er nogen der render rundt i huset. Bemærk at det kun er ved totalalarm den sender SMS'er afsted og altså ikke ved yderdørssikring/skalsikring (natalarm). Med hensyn til yderdørssikring/skalsikring, er der desuden lavet tilvalg på om PIR 1-5 også skal være med derpå. Det kan eksempelvis bruges, hvis man har en del af husets PIR-sensorer, som ønskes alarmtilkoblet om natten. Det kunne eksempelvis være stueetagen i et hus, hvor man sover på 1. sal osv. Det kan sættes under indstillinger.

Den anden fb. er bare en log af de sidste 5 alarmer. Den overskriver sig selv, så de flytter altså plads næste gang en ny alarm går. Den skal bare forbindes fra Alarm startet via i den modificerede 9.10., som vist i vedhæftede program.

 

Håber det kan bruges.

Simon_alarm.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben

Har nu fået udskiftet min alarm blok med de to fra dig og det virker helt perfekt  :)

Det er super med alle disse SMS udgange, som nu alle er koblet op til den controller link blok, som jeg anvender til signalerne til mit SMS modem.

Så nu får jeg specifikt info på SMS´er med de pir eller magnetkontakt som aktiveres når total alarmen er tilkoblet :D  i stedet for en SMS som bare siger at alarmen er aktiveret.

Det er en rigtig god funktionsblok, som LK burde anvende i stedet for deres standard.

Mange tak

Mvh Simon 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

...............hvis man har bygget det hele op efter bolig konceptet så er det jo 6.2.0.2

 

Så har man dummet sig... :P

 

Spøg til side..

 

Hvis det er logfunktionen du mener, er der den tilhørende fb. 6.2.02.#3b.

 

Hvis du tænker på udgange for hver PIR/magnetkontakt til brug for at sende SMS afsted ved alarm skal det tilføjes/tilrettes i programmet. Jeg har ikke selv prøvet at bruge 6.2.02, men har lige kigget kort på de forskellige fb. og det er vist 6.2.02#5b. der skal angribes for at lave den funktionalitet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har man dummet sig... :P

 

Spøg til side..

 

Hvis det er logfunktionen du mener, er der den tilhørende fb. 6.2.02.#3b.

 

Hvis du tænker på udgange for hver PIR/magnetkontakt til brug for at sende SMS afsted ved alarm skal det tilføjes/tilrettes i programmet. Jeg har ikke selv prøvet at bruge 6.2.02, men har lige kigget kort på de forskellige fb. og det er vist 6.2.02#5b. der skal angribes for at lave den funktionalitet.

hmmm okay.. er det bedst at bruge IHC standard istedet for bolig koncept til det hele??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har man dummet sig... :P

 

Spøg til side..

 

Hvis det er logfunktionen du mener, er der den tilhørende fb. 6.2.02.#3b.

 

Hvis du tænker på udgange for hver PIR/magnetkontakt til brug for at sende SMS afsted ved alarm skal det tilføjes/tilrettes i programmet. Jeg har ikke selv prøvet at bruge 6.2.02, men har lige kigget kort på de forskellige fb. og det er vist 6.2.02#5b. der skal angribes for at lave den funktionalitet.

 

Så har man dummet sig... :P

 

Spøg til side..

 

Hvis det er logfunktionen du mener, er der den tilhørende fb. 6.2.02.#3b.

 

Hvis du tænker på udgange for hver PIR/magnetkontakt til brug for at sende SMS afsted ved alarm skal det tilføjes/tilrettes i programmet. Jeg har ikke selv prøvet at bruge 6.2.02, men har lige kigget kort på de forskellige fb. og det er vist 6.2.02#5b. der skal angribes for at lave den funktionalitet.

hmmm okay.. er det bedst at bruge IHC standard istedet for bolig koncept til det hele??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hmmm okay.. er det bedst at bruge IHC standard istedet for bolig koncept til det hele??

 

Det er helt sikkert en smagssag. Personligt har jeg bygget mit program op over IHC Standard, men jeg har efterhånden rettet i stort set alle funktionsblokkene, for at tilpasse dem til mine ønsker. Jeg har ikke arbejdet med IHC Bolig, men har selvfølgelig kigget lidt i programmeringen. Hverken IHC Standard eller IHC Bolig er fejlfrie, men eksempelvis hjemmesimuleringen i IHC Bolig er komplet ubrugelig, med mindre man ønsker sit hus skal ligne Palles tivoli når man ikke er hjemme. Der er vist desuden et problem med at "energi stikkontakterne" kan tænde selvom man ikke er hjemme, har jeg hørt. Der er helt sikkert også nogen som synes bedst om IHC Bolig, og hvis du har bygget dit program op over det, må det helt sikkert være nemmere at tilføje ønskede funktioner deri, for der skal jo sikkert alligevel rettes en del i IHC Standard programmet, hvis der konverteres til det. Hvis jeg ellers husker rigtigt fra tidligere indlæg, er der vist også noget med at du har en Visility touchskærm, og hvis du ønsker at styre alarmen derover, er det vist kun 6.2.02 den kan styre??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er helt sikkert en smagssag. Personligt har jeg bygget mit program op over IHC Standard, men jeg har efterhånden rettet i stort set alle funktionsblokkene, for at tilpasse dem til mine ønsker. Jeg har ikke arbejdet med IHC Bolig, men har selvfølgelig kigget lidt i programmeringen. Hverken IHC Standard eller IHC Bolig er fejlfrie, men eksempelvis hjemmesimuleringen i IHC Bolig er komplet ubrugelig, med mindre man ønsker sit hus skal ligne Palles tivoli når man ikke er hjemme. Der er vist desuden et problem med at "energi stikkontakterne" kan tænde selvom man ikke er hjemme, har jeg hørt. Der er helt sikkert også nogen som synes bedst om IHC Bolig, og hvis du har bygget dit program op over det, må det helt sikkert være nemmere at tilføje ønskede funktioner deri, for der skal jo sikkert alligevel rettes en del i IHC Standard programmet, hvis der konverteres til det. Hvis jeg ellers husker rigtigt fra tidligere indlæg, er der vist også noget med at du har en Visility touchskærm, og hvis du ønsker at styre alarmen derover, er det vist kun 6.2.02 den kan styre??

Hej Torben

 

Ja det er korrekt jeg har en Visility og vil helst ikke ændre mit alarm setup da det kører perfekt herpå, men vil virkelig gerne have de sms blokke du har lavet :-) er det ikke muligt at sætte dem ind i mit ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben

 

Ja det er korrekt jeg har en Visility og vil helst ikke ændre mit alarm setup da det kører perfekt herpå, men vil virkelig gerne have de sms blokke du har lavet :-) er det ikke muligt at sætte dem ind i mit ?

Det kan helt sikkert sagtens lade sig gøre at lave en lignende funktion i 6.2.02. men det kræver da en hel del rettelser og tilføjelser i den tilhørende fb., for at lave SMS udgange til samtlige muligheder af PIR og magnetkontakter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok