Hop til indhold

Lydstyring Via Ihc


Recommended Posts

Hej,

 

Jeg kunne godt tænke mig at lave et lydsystem, som er styret gennem mine IHC tryk.

Jeg har kigget lidt på russound, men det koster jo kassen.

 

Hvad har i andre lavet og hvad kan man med IHC?

 

Jeg tænkte lidt på om man vha et 230v modul kunne tænde og slukke højtallere, dvs. istedet for at føre 230v ind i modulet så føre signal ind fra en forstærker.

Men jeg ved ikke om det er muligt, eller om modulet slet ikke vil køre uden 230v.

 

Mvh

Frederik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Modulet kan godt køre uden 230v men de relæer der sidderci en 230v output er ikke beregnet til lyd, måske vil det holde og måske vil det ikke.

Jeg ville kikke efter nogle 24vdc relæer (forstærker relæ) der er beregnet til lyd, og så have en output 24 til at styre det, men pas på hvis du kører forstærket lyd gemmeæblen relæer, og spolestøj kan fremkomme.

En anden løsning kunne være en multiplexer (elektronik) så skal du til at lodde selv, og så evt have små forstærkede i dine rum, så det kun er linie signal du kører gennem multiplexeren.

Har haft mange tanker om selv at lave noget lignende, men jeg ender nu nok med at købe mig fattig i sonos.. Et udemærket system, som er opfundet og færdig testet.. Og som kører via netværk.. Så slipper man for at tapetsere helemhuset med højttaler kabler fra den ene ende til den anden....

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok