Hop til indhold
  • 0

Skal Akkumulator Til Alarm Backup Lades Op Inden Montering?


Martin Kristiansen
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Er det rigtigt at backup modulet lader akkumulatoren op ved normal drift, eller skal akkumulatoren lades helt op inden det tilsluttes backupmodulet ?

Grunden til jeg spørger er, at jeg har skiftet det gamle batteri ud med et nyt, som jeg har købt på internettet (LK IHC alarm akkumulator 12 V). Det har nu siddet på backupmodulet et par uger.

Når jeg slukker på hpfi relæet, så går der kun ca. 20 - 30 sekunder før 24 V lampen i backupmodulet og dioderne i alarmstatuspanelet slukker. 12 V dioden i backup modulet lyser dog stadig. Er det fordi der ikke er strøm nok på akkumulatoren til at holde liv i systemet ?

 

Når jeg så tænder for strømmen igen, så går alarmen i gang. Den kan jeg så slå fra ved først at koble den til og derefter koble den fra, men det er jo lidt upraktisk hvis strømmen går når vi ikke er hjemme...

 

vh Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er korrekt - se vejledningen her: http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98171_09.pdf

Der kan du også læse at "24V Ok" dioden indikerer om backup-moduler får tilført 24V fra strømforsyningen - altså om der er strømsvigt eller ej.

Så i den henseende er det helt korrekt at den går ud 20-30 sekunder efter at du slukker på HPFI-relæet.

"12V Ok" indikerer om batteriet er ladet op.

 

Hvorfor din alarm starter når strømmen kobles til, kan skyldes fejl i programmeringen, at de input/output moduler som bruges til alarm ikke er beskyttet er backup eller at en af alarm komponenterne (PIR, tastatur osv) ikke er beskyttet af backup.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok