Hop til indhold

Mister Controlleren Sine Indstillinger I Tordenvejr El. V Strømafbrydelser?


Recommended Posts

Går og overvejer en IHC wireless løsning til vores nye hus. Men talte med en trikker den anden dag, der sagde at jeg skulle være klar til at controlleren kunne miste sine indstillinger og at Dimmere kunne tabe scenarie indstillinger og at man så skal lave alle dem forfra efter en strømafbrydelse. Noget med at man skulle trykke på en knap, LED blinker, man skulle så indstille ønsket lysstyrke og så igen trykke og noget skulle blinke. Same Same for alle dimmere.

 

Er det noget I brugere kan nikke genkendende til? Kunne man evt. lave noget UPS strøm backup for at undgå sådan et nedbrud?  

 

Mvh. Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en installation udelukkende med wireless (ca 30 stk) og et SMS-modem.

Systemet er blevet bygget/udvidet løbende til hele huset igennem det sidste 1½ år.

Jeg har aldrig miste scenarier og jeg har haft slukket for strømmen mange gange.

 

Det kan sikkert godt ske at der går ged i det, men det er ikke en bekymring, jeg går med.

Scenarierne ligger i controlleren og den konfiguration har jeg backup af.

Så hvis jeg skulle nulstille/genskabe det hele, så kunne jeg nok rende huset igennem med en bærbar på en time.

 

/Nicholai

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok