Hop til indhold
  • 0

Kodning Af Skumringsrelæ


Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

Hej
 

Jeg har monteret et IHC skumringsrelæ, og har et lille stykke FB kodning som jeg vil spørge om der var en som kunne klare.

 

Jeg magter det næsten, men ikke helt.

 

Skumringsrelæet er monteret udenfor (oppe på taget, hvor det ikke er generet af kunstigt lys).

 

Skumringsrelæet er i den vedhæftede .vis fil logisk tilknyttet Teknikrum.

 

Jeg vil gerne, at den Trådløse dimmer for lys over hoveddør og i indkørsel (som er  placeret i Teknikrum) ved tænder ved skumring på 70% styrke og slukker kl. 22:30 og tænder igen kl. 6:30 man-fre hhv. kl. 8:00 lør-søn, dog kun hvis det er mørkt, og slukker når det bliver lyst.

 

Er der nogen som vil hjælpe med det?

 

Mvh Jens

31.03.2013.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv om vedhæftede fungerer. Jeg har tilrettet den fb. der styrer de 2 dæmpere, med indgang for skumring og 2 ekstra scenarieudgange + tænd/sluk tider for hhv. hverdage og weekends.

Må hellere lige for god ordens skyld sige, at jeg ikke har testet det, så det må du lige selv stå for. :)

Ostenfeld.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror at det "problem" du oplever, er hvis du f.eks. først stiller controllertiden frem til efter sluk tidspunkt, for derefter at stille tilbage mellem tænd/sluk tidspunkt, at det ikke tænder igen. Heller ikke ved at give skumringsrelæet en sluk --> tænd puls. Der skulle controllertiden passere tænd tidspunkt, for at tænde igen (ikke bare ved at indstille tiden tilbage mellem tænd-sluk tiderne).

Jeg har lige rettet lidt i fb., og indsat en timer der opdaterer hvert sekund, så det retter sig ind med det samme, hvis man stiller på controllertiden. Man kan desværre ikke bruge ændring af controllertid, til at aktivere et program i IHC - derfor det lille trick med en timer.

Ostenfeld_1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok