Hop til indhold

Hjælp ! Min Brand Alarm Fungere Tydligvis Ikke.

Joey
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Håber der er en der kan hjælpe mig lidt.

Jeg har monteret i alt 8 røg detektore fordelt på 2 strenge.

De er på denne sokkel : http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98490_01.pdf

Det er her jeg tror det går galt.

Jeg har også snakket med LK om det der var ikke den store hjælp at hente.

Er det ikke korrekt at montere så ledes :

0 volt på klemme C og klemme 2

Klemme N/C til indgangs modul

Klemme 5 til output modul

Jeg håber det er her det går galt ellers er jeg vidst en hat til at få funktions blokken til at virke.

Håber i kan hjælpe mig.

MVH Joey

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja den går ikke, sådan som det lyder til at du har monteret det. Kontaktsættet skal køres i en serieforbindelse! (se vedhæftede tegning)

Hvis du bruger fb. 6.3.01.a. hvor der jo kun er en indgang til røgsensor, skal du ligeledes "serieforbinde" kontaktsættet i dine 2 kredse. Det kan du eksempelvis gøre med fb.4.1.01.#1. Simpel AND.

Håber det giver mening. ;)

post-3951-0-78094200-1359907799_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben S.

Jo det giver mening men så ryger log fidusen bare lidt hvor jeg kan se hvilken sensor der har udløst alarmen.

Jeg har brugt fb 6.3.04.#2c jeg må ha klokket i det et sted.

Jeg vil prøve om jeg kan nå at splitte det ad imorgen.

Tak for hjælpen.

mvh Joey

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan da godt være, at jeg så har misforstået dit første indlæg, når du skriver at det er delt ud på 2 strenge, og så skal du selvfølgelig lige se bort fra den tegning, hvor de er sat i serie. Det er kun beregnet for, hvis det skal samles på én indgang. ;)

Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre, at se hvilken røgdetektor der trigger alarmen, hvis hver røgdetektor altså har deres egen indgang.

Den fb. du bruger har indgange for 5 detektorer, så den skal så enten udvides med 3 mere, eller du må samle nogle af dem med en AND fb. Man kan nemlig IKKE bare trække 2 røgdetektorer med hver sin adresse over på den samme indgang. Så kan det nemlig komme ud af sync.. 

EDIT: Har lige rettet fb. 6.3.04.#2c så der er 8 indgange til røgdetektorer. Røgdetektorerne skal så alle monteres som den øverste røgdetektor på tegningen, på hver sin indgang på et input 24/3 modul.

Joey_1.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok