Hop til indhold
  • 0

Skumringsrelæ – ur og man. tænd-sluk med led lampe


Erik Dahl Jørgensen
 Share

Spørgsmål

Hej IHC folksJeg skal have lavet FB til udv. lamper som styres af skumringsrelæ med ur morgen og aften og samtidig skal der være manuel tænd sluk med kontrollamper som kun lyser på den manuelle betjening så jeg kan se om udv. lys slukkes når uret siger sluk.1. Skal man have det hele i en FB? Jeg fandt en FB her på siden som hedder 2_03b med skumringsrelæ, ur morgen og aften + kip,Jeg har så brugt FB2_03b + en standard blok, altså 2 blokke til 1 tænding, men det er kun den manuelle tænding der virker.I simulering når jeg trykker på skumring med space tast lyser lampeudgang ikke selvom funktionen er trukket over.Kan en eller anden give svar på dette til en amatør på dette felt, håber ikke jeg er helt dømt fra forstanden Mvh Erik Dahl

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej, jeg kan ikke se hvorfor du vil ha' 2 FB for at lave det :)2.03bSæt dit konstant-tryk på "Indgang for tryk for konstantlys"Skumringsrelæ på "Indgang for skumringsrelæ"Udgangen til lampen på "Udgang for lys"Udgangen til at indikere konstant lys på "Udgang for indikering af konstantlys"Som standard står timerne til Sluktidspunkt 01:00:00 og tændtidspunkt 06:00:00 hvilket vil sige at lyset er tændt så længe det er mørkt, dog ikke mellem kl 01:00:00 og kl 06:00:00Du kan dog tænde det konstant med trykket :)Er det ikke det du søger? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener, men prøver lige at forklare alligevel..Hvor pakker du den ud fra?? - Den ligger i softwaren..Hvis du har fået en vis-fil med funktionsblokke i, så skal du åbne den, højreklikke på de funktionsblokke du skal bruge, og derefter gemme dem.Så kan du fremover hente dem frem i programmet..Hvis du modtager filer at typen ifb, skal du gemme dem i en mappe i C:\Programmer\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks\Jeg har oprettet en mappe derinde der hedder 10. Egne funktioner.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange tak Jacob - det er jo til at have med at gøre med disse FB, så nu kan jeg det. Jeg troede ellers lige det virkede, og det gør det næsten. Det tænder godt nok på skumring, men når jeg tænder og slukker på tryk til konstant er lamperne slukket, og det skulle de jo ikke gøre inden kl 11.00. Jeg ville jo gerne at lamperne var tændt fra skumring til kl 11.30, og hvis det skulle være tændt længere trykkede jeg på konstant knappen hvor jeg kunne se på led at det vil lyse efter kl. 11.30.Jeg har lige her sendt min projekt afsted igen, og så tænder det igen på skumringsrelæmvh Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok