Hop til indhold
  • 0

Periodisk fejl i controlleren

Casper Rørvig Madsen
 Share

Spørgsmål

Er der nogen der kender til problemer med at controlleren fejler periodisk?Jeg oplever af og til at controlleren reagerer anderledes eller slet ikke når jeg aktiverer et tryk.Det meste af min installation er lavet som wireless, men der ser ikke ud til at være et problem med signal eller batteri.Problemet kommer især et sted hvor jeg har to udgange sat til samme kip-blok. Ofte tændes kun den ene udgang, selvom de sidder på præcist samme signal.Jeg har prøvet at lave min egen tænd-sluk blok uden alle de funktioner som jeg ikke bruger, men problemeter det samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det kan både være programmeringen der fejler, og/eller hvis du bruger wireless lampeudtag/stikk. at der er for lidt belastning på (eksempelvis med led pærer).Fejl i programmeringen kan f.eks. være, at en udgang er konfigureret mere end én gang, eller styret af 2 eller flere fb., som "modarbejder" hinanden.Prøv evt. at uploade dit program, med beskrivelse af hvilke udtag der fejler.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Problemet opstår primært i soveværelset - garderobe - lampeudtag og kombi-relæ.Udgangene er kun sat et sted.Der er rigelig belastning på begge relæer. Det burde vel i øvrigt være lige meget ved relæer?Jeg har nu prøvet at fjerne den ene udgang, og i stedet brugt en "Følg"-blok til at lade den følge den anden udgang. Det ser ud til at virke bedre, men det undrer mig at det andet ikke virker

Casper.vis

Link til kommentar
Del på andre sites