Hop til indhold
  • 0

Dimmer på flere enkelte udgange, programerings ide


Mikael l
 Share

Spørgsmål

Hej..Har et lille problem. Har i min stue lavet det sådan at jeg kan tænde mine spots rundt ved væggen enkeltvis via sceneview, og kippe alle spots på en gang, på et tryk ved døren..Jeg har så idag monteret en wireless lysdæmper på dem, men ved ikke helt hvordan jeg lige skal lave programmeringen så det kommer til at fungere mest optimalt..Tænker måske lidt at kip trykket bare skal fungere som et touch tryk, og så lave to knapper i vieweren til at regulere op og ned med.Men det med touch trykket kan måske godt blive lidt tricky da der er to tryk til at tænde spottene med, et til den ene væg og et til den anden væg, men de kører på den samme lysdæmper. så det skal jo også være sådan at hvis jeg kun har tændt det ved den ene væg og senere tænder det ved den anden væg så skal dæmperen jo ikke slukke..Har lige uploadet en fil med den FB som jeg har lavet til at kippe spottene med, håber der en her der har en god ide til hvordan den her lige kan krængles :Dhjemsimulering.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Kan se du tænder dimmer ved at fremkalde scenarie.Så du vil ikke få problem med at den slukker dimmer når du tænder væg 2.Til gengæld vil den, hvis du har ændret lysniveau, gå tilbage til det lysniveau som scenariet sender.Dette kan du undgå hvis du laver en indgang for status om dimmer er tændt, og så teste på denne inden du fremkalder sceriet.Du nævner ikke noget om sluk problemer.Men hvis du har begge vægge tændt og slukker den første på kiptryk, så fremkalder den scenarie sluk, hvormed dimmer slukker. Dette kan du undgå hvis du laver en udgang på din kip FB, som fortæller om bare 1 af udgangene er on. Denne trækkes så over på FB for den anden væg, som så kan se om der er en spot tændt, så den ikke skal slukke dimmer.Synes dog at du skal prøve helt at fjerne sluk af dimmer! Det er nemlig således, at den wireless dimmer ikke har nul tilslutning, og snylter på lækstrømmen gennem lyskilden. Og hvis du har slukket alle udgange, og dermed afbrudt forbindelsen fra dimmer til lyskilde, så vil dimmer dermed også være afbrudt.Når en af udgangene går on, vil dimmer så tænde igen. Måske skal der en lille forsinkelse på dit tænd scenarie, men det kan du prøve dig frem med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok