Hop til indhold
  • 0

kodetastatur, EL582 lås og FB 6.2.02#2b


Ole Jensen
 Share

Spørgsmål

HejJeg er i gang med at tilrette den nye IHC Boligprojektfil så den passer til min installation. Jeg har monteret et kodetastatur uden for døren som skal brugres til at aktivere/deaktivere alarm i huset og magnetlåsen (EL 582) i døren. Indendørs har jeg ved siden af hoveddøren monteret et svagstrømstryk med dioder, hvor jeg bl.a. kan kippe magnetlåsen i døren. Døren har ligeledes en vrider som kan bruges til at åbne døren selvom den er låst.jeg har tilsluttet kodetastaturet til FB 6.2.02#2b og 6.1.03.b. med udgangen til en kip blok. i princippet virker det ok. men mit problem er følgende.Hvis jeg bare lige skal ud i haven, ud med skrald eller lign og døren er låst og jeg i stedet for at kippe låsen anvender vridderen i døren så er den i IHC's øjne stadig låst. Og får jeg smækket døren efter mig , bliver jeg nødttil at koble alarmen til og dernæste afkoble den igen via kodetastaturet for at komme ind i huset igen. Ikke særligt praltisk - jeg kan selvfølgelig have en nøgle på mig :)Jeg synes jeg har prøvet alt muligt og jeg har sikkert stirret mig blind på en løsning. så derfor håber jeg at der er nogen her som kan komme med et godt råd til hvordan jeg løser dette problemPft.Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu kender jeg ikke den lås du bruger, men kan den måske give en puls, via palen i låsen, når du drejer vrideren, for så burde den jo kunne bruges til at fortælle ihc'en at der er blevet låst op? Ellers kan du måske montere en magnetkontakt i døren, som kan bruges i programmeringen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torbentak for dit input. Det er også det eneste jeg selv har kunne se som en løsning og jeg tror at låsen kan melde om palen er inde eller ude. desuden er det også den bedste løsning, hvis alarmen er aktiveret og du åbner døren udefra med en nøgle, at den så samtidig deaktivere alarmen. Så jeg skal have lavet nogle test for at se om det kan lade sig gøre - endnu engang tak for inputtetMvhole

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok