Thomas Holme Larsen Skrevet May 15, 2012 Rapporter Share Skrevet May 15, 2012 Hej alle.Jeg har lige renoveret et rum i vores hus, og skal i den forbindelse have opsat nyt loft.Jeg vil gerne have 6 indbygningsspots i loftet.Mit hus har IKKE IHC anlæg.Jeg har en ledning der går op i et lampeudtag i loftet.I stedet for at lave en korrespondanceløsning (hvor jeg skal udfræse en rille i en væk for at trække korrespondanceledning til kontakt nr. 2) så kunne jeg tænke mig en wireless løsning.Min første tanke var et wireless lampeudtag, men denne løsning kan jeg jo ikke bruge, da mine spots jo er indbygningsspots (jeg kan jo ikke have en ledning til spots'ne som kommer ned fra loftet og ind i lampeudtaget).Hvad skal jeg så vælge? Har kigget lidt på wireless output 1 relæ fra LK, men ved ikke om denne kan benyttes til ovenstående.Glæder mig til at læse jeres mulige løsninger.Mvh. Thomas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret May 15, 2012 Rapporter Share Besvaret May 15, 2012 Hej alle.Jeg har lige renoveret et rum i vores hus' date=' og skal i den forbindelse have opsat nyt loft.Jeg vil gerne have 6 indbygningsspots i loftet.Mit hus har IKKE IHC anlæg.Jeg har en ledning der går op i et lampeudtag i loftet.I stedet for at lave en korrespondanceløsning (hvor jeg skal udfræse en rille i en væk for at trække korrespondanceledning til kontakt nr. 2) så kunne jeg tænke mig en wireless løsning.Min første tanke var et wireless lampeudtag, men denne løsning kan jeg jo ikke bruge, da mine spots jo er indbygningsspots (jeg kan jo ikke have en ledning til spots'ne som kommer ned fra loftet og ind i lampeudtaget).Hvad skal jeg så vælge? Har kigget lidt på wireless output 1 relæ fra LK, men ved ikke om denne kan benyttes til ovenstående.Glæder mig til at læse jeres mulige løsninger.Mvh. Thomas[/quote']Hej ThomasDu kan sagtens bruge wireless lampeudtag - der er en klemme fra udgangen på "bagsiden", således at man kan sløjfe til andre lampeudtag, eller som i dit tilfælde tilslutte spots. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Holme Larsen Besvaret May 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 15, 2012 Super - tak for hurtigt svar :-)Hvis jeg skal tilslutte mine spots til bagsiden af et wireless lampeudtag, hvilke udgange skal de så tilsluttes?Bag på wireless lampeudtag er der JORD, NUL, LEDER og et "bølgesymbol med en pil"? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret May 15, 2012 Rapporter Share Besvaret May 15, 2012 Super - tak for hurtigt svar :-)Hvis jeg skal tilslutte mine spots til bagsiden af et wireless lampeudtag' date=' hvilke udgange skal de så tilsluttes?Bag på wireless lampeudtag er der JORD, NUL, LEDER og et "bølgesymbol med en pil"?[/quote']Bølgesymbolet med pilen indikerer en dæmpet udgang, så det er her mellemledning til spotsene skal tilsluttes. Og så selvfølgelig nul og evt. jord.(L betyder faktisk Live = Fase) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts