Hop til indhold
  • 0

Brændt Wireless UNI dimmer(LED) -erfaring med rep?

Henrik Fomsgaard
 Share

Spørgsmål

HejHar været ved at forsøge mig med LED spots - da jeg har 20stk 35W spot i køkken-alrum, fordelt på 4 IHC wirelees UNI 1 modul dæmpere. Der kunne jeg jo godt se en ide i at få strømforbruget ned fra 700 til 100w.Jeg købte 3 stk af disse :http://detled.dk/gu10-led-35-40w-halogen-erstatning/236-gu10tc-led-spot-daempbar-5w-aegte-farve-aegte-varmhvid-40-ra96.html - for at have noget ordentlig lys.Resultat - en defekt lysdæmper - som lugtede rigtig grimt.Er der nogen der har erfaring med evt. reperation af sådan en dæmper - har skilt den ad, og selv om det er godt pakket sammen, så kan man vist godt skifte komponenter i den. Der sidder bla. en D1NK8 switchtransistor, som ser ud til at have haft det for varmt. Den kunne måske være til dens egenforsyning, som er blevet overbelastet jvf. nedenstående for lave belastning.Kunne der evt. være nogen der ligefrem har adgang til et diagram ?Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den måde jeg monterede LED spotsene på evt. kan have været problematisk.For at sikre mig at lysdæmperen kunne detekterer belastningstypen(CR/LR) afmonterede jeg alle 3 halogen spot først.Derefter satte jeg den første LED spot i. Til min store overraskelse begyndte den at lyse, hvilket fik mig til at forsøge at slukke/tænde på kontakten. Sluk gav inden reaktion, men tænd gav kun endnu mere lys. Nå - jeg monterede de 2 andre LED spots, som også lyste fint. Men jeg kunne ikke slukke for dem.Da jeg så gik ud til min tavle (hvor dæmperene sidder i en kabelbakke) kunne jeg med det samme lugte at der var noget galt. Jeg fik afmonteret alle 3 LED spots i en fart - men efter montage af halogen igen, måtte jeg jo konstaterer at dæmperen var død. Set i bagklogskabens lys, så var det jo alt for lidt minimumsbelastning med kun 1 LED spot.Men da dæmperen sidder ude ved tavlen, lå det ikke lige lige for at afbryde forsyningen helt ifm. montage af alle 3 LED spots.Jeg har ikke lige lyst til at forsøge så meget mere, ad frygt for at toaste flere dæmpere - er der evt. andre som har bedre erfaringer med GU10TC LED spot pæren. Evt. bekræfte at de faktisk fungerer med Wireless uni dæmperen, bare man ikke montere dem i den rækkefølge jeg gjorde !Og til sidst lige ros til DETLED.DK - idet de har tilbudt at tage LED spotsene retur efter min oplevelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu