Hop til indhold
  • 0

Funktionsblok til wireless dimmer med ugeur og sku


Michael Nordhild
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej alle.Er der nogen her' date=' der har en funktionsblok liggende, til en standard IHC wireless dimmer, der kan tænde ud fra en ugeplan, eller eventuelt bare et dagsur med et enkelt tænd/sluk tidspunkt, der aktiveres når skumringsrelæet slår til?Hvis I har, kunne I da ikke lige smide den op her?PftMichael[/quote']Der kan du bruge FB. 1.4.07 og på indgang for ur, koble den sammen med enten ur FB. 2.1.01.a. eller FB. 2.1.02.a.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kommer an på hvad den skal kunne. Den kan godt tænde en wireless dimmer på et valgt niveau via scenarie, men hvordan vil du have det til at fungere? Hvis dimmeren skal tænde via skumring og ur, er man jo nødt til at vælge et lysniveau den skal tænde på. Skal den kunne reguleres via tryk eller hvordan? Der kan jo sikkert godt laves en FB til dine specifikke krav, men så skal der lidt flere oplysninger til. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Til dagligt vil jeg, i perioden fra 6.30-24, have lyset til, at tænde automatisk, når det er mørkt (skumring on). Jeg vil gerne kunne overstyre uret, og skumringsrelæet, på afbryderen, så jeg kan tænde/slukke og skrue op/ned, for lyset, enten med en enkelt tast, eller med to, men lyset skal stadig slukke kl. 24. Det nemmeste er vel bare, at lade uret og skumringsrelæet tænde lamperne, på seneste niveau (memory), eller er det måske nemmere på 100%?Jeg synes LK, med de seneste opdateringer, har fjernet flere af de funktionsblokke, jeg tidligere benyttede, til bl.a. lysstyring med tid, derfor tænkte jeg, andre måske havde lavet nogle smarte.Jeg kunne faktisk også bruge samme funktionsblok til en UNI dimmer.Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv om du kan bruge denne FB. Den er til wireless dimmer.Du skal forbinde både Regulering, Scenarie tænd (%sættes til ønsket niveau når dimmer tændes af ur+skumring) og Scenarie sluk (0%) til dimmeren[attachment=1812]nordhild.zip[/attachment]Denne kan måske bruges til Uni dimmer.[attachment=1813]nordhild1.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej TorbenJeg synes ikke, at skumringsfunktionen fungerer (manuel ON/OFF fungerer fint).Jeg tror det er pga det manglende underprogram for skumring ON (der var kun et for skumring OFF).Jeg har prøvet at tilføje det, i vedlagte fil, men synes stadig ikke det fungerer, kan du se hvorfor?Mvh Michael

nordhild2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej TorbenJeg synes ikke' date=' at skumringsfunktionen fungerer (manuel ON/OFF fungerer fint).Jeg tror det er pga det manglende underprogram for skumring ON (der var kun et for skumring OFF).Jeg har prøvet at tilføje det, i vedlagte fil, men synes stadig ikke det fungerer, kan du se hvorfor?Mvh Michael[/quote']Skumring ON ligger under powerup sammen med tidspunkt for tænd og sluk, så det skal ikke tilføjes. Har du ført dit skumringsrelæ over på indgangen for skumring? Jeg har lige prøvet den af på en wireless dimmer, og der virker det fint.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at slette de 3 strenge jeg har overstreget på billedet. Så skulle det gerne virke.Det er fordi at du har sat samme tryk til både regulér op, regulér ned og touch. Hvis man kun vil bruge 1 tryk til at regulere på, skal man KUN bruge Touch på scenarie. Hvis man vil regulere op/ned på 2 tryk skal man bruge Regulér scenarie op OG Regulér scenarie ned, og så skal det være 2 forskellige tryk.Den udgang der hedder Dimmer tændt, kan evt. bruges til indikering på diode eller f.eks. styre et lampeudtag uden dimmer, hvis den skal tænde sammen med den wireless dimmer, så den skal ikke trækkes over på din dimmer.Håber det giver mening. ;) [attachment=1823]wirelessdimmer1.jpg[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok