Hop til indhold
  • 0

Ventilator styring på badeværelset


Richard Lund
 Share

Spørgsmål

Jeg har netop udskiftet min gamle controller (IHCTerm)der sad i huset da vi købet det, til en Wireless model.Jeg er derfor ved at bygge projektfilen op fra bunden, og mangler lige nu en funktionsblok eller noget andet, som giver mig følgende funktion.Kort tryk tænder lys og ventilatorKort tryk slukker lys men alt efter hvorlænge lyset var tændt kører ventilatoren i XX minutter.Langt tryk skal enten tænde eller slukke ventilator og ikke andet uanset hvad et forudgående kort tryk har igangsat.Jeg har fundet en funktionsblok som tænder lys og afgør hvorlænge ventilatoren skal køre når lyset slukkes, men jeg vil gerne have ventilatoren tændt mens der bades...

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har også brug for hjælp til en ventilator styring.Først remser jeg lige grejet op:A- Wireless 4-tryk med følgende symboler: (1)Op/tænd (2) Ned/sluk (3) Ventilator (4) Sluk rum.B- Wireless lysdæmper i loftet.C- Datalinie udgang til at køre genvex anlæg op i hastighed.Funktionen jeg ønsker er som følgende:Når jeg tænder lyset på A(1) Tænd ønskes timer T1(5min) og T2 (10min) igangsat. Slukkes lyset igen på A(2) inden T1 eller T2 er udløbet skal ventilatoren ikke tænde. Hvis T1 løber ud ønskes Ventilator udgangen C) tændt og den skal fortsætte med et efterløb på T3 (5min) efter at lyset slukkes på A(1). Hvis T2 løber ud ønskes ventilator udgangen C) tændt og den skal fortsætte med et efterløb på T4(15min).Hvis jeg inden T1 eller T2 er udløbet trykker på A(3) ønsker jeg at ventilator udgangen C) skal tænde straks og køre efterløb på T4 (15min) efter at lyset slukkes.Ydermere vil jeg gerne have muligheden for at kunne holde sluk rum A(4) inde i 2 sek og så slukke for ventilator udgangen.Hvordan gør jeg dette?Lyset i loftet har jeg styr på :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok