Hop til indhold
  • 0

omprogramering af FB 2.1.02.a


Henrik Rosenkilde
 Share

Spørgsmål

HejJeg har brug for at få ændret ovenstående standard ur funktionsblokDet drejer som indgangen: "Indgang for manuel KIP af udgang"Vil gerne have den til kun at TÆNDE blokken. også samtidig tilføje en ny indgang for SLUK.Som det er nu, skifter den med at tænde og slukke hver gang indgangen aktiveresMvh Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej' date='V8Camaro..Kan du så også lave KIP på "UR aktiv" for når den en gang er blevet deaktiveret, kan den ikke aktiveres igen og det mangler jeg meget... Har forsøgt mig, men uden held..MvhFlemming[/quote']Ur Aktiv er en indgang, og meningen med den er, at man via en anden FB kan styre om denne FB skal være aktiv eller ej. Der skal derfor IKKE forbindes et tryk til den. Hvis du vil styre den via et tryk, kan du f.eks. bruge FB 1.1.10.a. Simpel kip. Du forbinder så trykket til indgang for kip, og trækker udgang ned på Ur Aktiv.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen Torben,Ja jeg fik vist ikke postet mit indlæg inden du havde svaret , men jeg har fået lavet min FB om så den kan styres med et tryk, MEN når jeg har trækker "UR aktiv" ned , så kommer den ikke op igen, når jeg kipper endnu engang.Kan du hjælpe mig, hvis du får mit prg ?? Eller har du endnu en idé :):) MvhFlemming

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej igen Torben' date='Ja jeg fik vist ikke postet mit indlæg inden du havde svaret , men jeg har fået lavet min FB om så den kan styres med et tryk, MEN når jeg har trækker "UR aktiv" ned , så kommer den ikke op igen, når jeg kipper endnu engang.Kan du hjælpe mig, hvis du får mit prg ?? Eller har du endnu en idé :):) MvhFlemming[/quote']Det kan godt være at jeg lige er nødt til at se den del af programmet så, for er ikke helt med på hvad du mener.:)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen Torben,Jeg er tror der er en fejlenten i min ctrl, eller i "UR aktiv" generelt.Det er sådan at mit program fungere perfekt, når jeg simulere det, men på ctrl, stopper "UR aktiv" med at virke, når den har været "off", den kommer ikke "on" igen når den aktiveres.ØV ØV

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej igen Torben' date='Jeg er tror der er en fejlenten i min ctrl, eller i "UR aktiv" generelt.Det er sådan at mit program fungere perfekt, når jeg simulere det, men på ctrl, stopper "UR aktiv" med at virke, når den har været "off", den kommer ikke "on" igen når den aktiveres.ØV ØV[/quote']Hvad har du forbundet til indgang Ur Aktiv?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej Torben' date='Her er det som det drejer sig om, kom endelig med en god idé , eller endnu bedre en løsning :-)MvhFlemming[/quote']Nu kan jeg se at du har rettet en hel del i FB 2.1.02.a. Du har sat en ekstra udgang ind "Udgang for lys (også kontrollys)", som du laver kip på via tryk i stuen (NV). Andet kan den udgang du har sat ind ikke, så vidt jeg lige kan se. Så har du lavet en kip funktion med timer på "UR Aktiv" via tryk i stuen (NH). Det har du lavet via en FB 1.1.01.d. som du også har rettet i. Den vil ikke slukke den udgang igen efter de 3 timer og 10 sek du har sat timeren på, da du har lavet den ændring i funktionsblokken. Noget helt andet er, at selvom "UR Aktiv" går OFF, har det ingen funktion, da den bare sætter "Udgang for UR" OFF, og den udgang bruger du jo slet ikke til noget.Nu kan jeg ikke rigtigt gennemskue hvad det egentlig er, at du vil have af funktion til at styre den stikkontakt på loftet, men problemet er helt sikkert relateret til de ændringer du har lavet i funktionsblokkene???
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej V8Camaroja du har ret man skal f.eks. lade en FB 1.1.0.1 kippe Ur aktiv input på en FB 2.1.02 og det kan jeg også få til at virke helt fint. Men hvordan får man så udgang for UR til at skifte On and Off. Det som jeg gerne vil er at lave en "hjemmesimulering" og som jeg kan se er det nemmest at bruge en FB 2.1.02 så har man alle urene og dagene og så laver man en FB 2.1.02 til hver "lampe" man vil bruge i sin hjemmesimulering. og som så mange andre her på sitet, vil jeg også gerne bruge en tænd/sluk knap for aktivering og deaktivering af uret. Dvs. et tryk 2 tast forbundet med et 1.1.01 kip blok hvor udgangen så er forbundet med indgangen på en 2.1.02 på Ur aktiv, og udgangen på den er så forbundet til en lampe som så tænder og slukker alt efter hvilket ur og uge dag der er sat op. har du nogen ide til hvordan jeg for udgang for UR til at kippe ud fra mit Tryk 2 tast ? :-) Mvh. Lars Flaskager...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej V8Camaroja du har ret man skal f.eks. lade en FB 1.1.0.1 kippe Ur aktiv input på en FB 2.1.02 og det kan jeg også få til at virke helt fint. Men hvordan får man så udgang for UR til at skifte On and Off. Det som jeg gerne vil er at lave en "hjemmesimulering" og som jeg kan se er det nemmest at bruge en FB 2.1.02 så har man alle urene og dagene og så laver man en FB 2.1.02 til hver "lampe" man vil bruge i sin hjemmesimulering. og som så mange andre her på sitet' date=' vil jeg også gerne bruge en tænd/sluk knap for aktivering og deaktivering af uret. Dvs. et tryk 2 tast forbundet med et 1.1.01 kip blok hvor udgangen så er forbundet med indgangen på en 2.1.02 på Ur aktiv, og udgangen på den er så forbundet til en lampe som så tænder og slukker alt efter hvilket ur og uge dag der er sat op. har du nogen ide til hvordan jeg for udgang for UR til at kippe ud fra mit Tryk 2 tast ? :-) Mvh. Lars Flaskager...[/quote']Kan godt se at LK i FB 2.1.02 ikke har taget højde for, at hvis UR Aktiv sættes ON, og tidspunkt for pågældende dag er opfyldt, burde Udgang for UR gå ON. Det sker nemlig først når controllertiden passerer tændtidspunkt igen. Har rettet i FB, så prøv om du kan bruge vedhæftede.Om den er velegnet til hjemmesimulering ved jeg ikke. Ellers kan du bruge 6.3.02.e[attachment=1912]2.1.02.a.zip[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej TorbenSuper tak. Nu virker den, kanont, godt gået. kan det passe at det er "bare" god gammel PLC programmering med AND og OR gates? jeg er uddannet Elektromekaniker, men det er mere end 20 år siden at jeg blev uddannet og har ikke rodet med det siden..Og Hej Flemming... er det dig fra Torpedobådene? var det Nordby vi sejlede på? have fun.. og igen tak for hjælpen..Mvh. Lars Flaskager

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej TorbenSuper tak. Nu virker den' date=' kanont, godt gået. kan det passe at det er "bare" god gammel PLC programmering med AND og OR gates? jeg er uddannet Elektromekaniker, men det er mere end 20 år siden at jeg blev uddannet og har ikke rodet med det siden..Og Hej Flemming... er det dig fra Torpedobådene? var det Nordby vi sejlede på? have fun.. og igen tak for hjælpen..Mvh. Lars Flaskager[/quote']Ja det er egentlig "bare" en form for logik-programmering med betingelser som IF, AND, OR osv.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej "Tex"ja IHC er super fedt. det er rart med noget legetøj. Jeg kører også IHC fra min Iphone og Ipad, det rykker for vildt. Har du fået hjemmesimuleringen til at virke? jeg fandt en lille fejl som jeg lige har rettet. Som default så står "Ur aktiv" til On dvs. når man har oploaded sin configuration så er hjemmesimuleringen ON.. så man skal bare gå ind på sin FB højreklik og sig oplås, så kan man sætte den til Off som default. :-) jeg har lige tilføjet dig på facebook. have fun. Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen,Ja min hjemmeSIM. virker fint og har gjort det nogle år, men det er heller ikke den jeg har problemer med.Jeg bruger blokken vi taler om til at styre mit netværk on/off og det kører fint, det er først når jeg vil overroule den, at jeg får grå hår. Har smidt en helvedes masse håndklæder i ringen og gider ikke mere. :-) Nu er det sommer !!!Vi Skrives

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok