Hop til indhold
  • 0

Problemer med timere


Michael Pedersen
 Share

Spørgsmål

Hejsa,Jeg har lidt problemer med nogle timere.Jeg bruger fb 1.4.06c hvor der er en pir der skal slukke lyset.Når der er gået ti minutter skal lyset slukkes, hvis pir ikke har registreret noget bevægelse.Mit problem er at når der er gået noget tid, så begynder den forfra med at tælle og slukker aldrig. Når jeg simulere det virker det fint.Nogle der kender til problemet?Derudover vil det være en god idé at loade et tomt program til controlleren, så der bliver reset?På forhånd takAno

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

hejsa,Nej, det er ikke en opus pir og ja, piren kan godt se lampen, men det burde vel ikke være problemt! Jeg kan se i serviceview at timeren tæller underligt, selvom jeg fx. har sat den til at slukke efter 1 min. er det som om at den går i stå og indstiller sig selv til 10 min. som er default og når de 10 min. er gået slukker lyset stadig ikke, den tæller bare om igen. Hvis jeg simulere det i visual, virker det fint.Jeg syntes det er meget underligt/Ano

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du vil ændre pir timer direkte i controlleren, så skal du ændre initial værdien...Men ellers lyder din beskrivelse fuldstændig som om at pir indgangen aktiveres (utilsigtet). Eller et issue med tilbagemelding. Har du noget på dette "ben"?Og er det en wireless dimmer? Fik du prøvet at sætte et logmærke på pir indgang (via serviceView) som JJJ foreslog?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
hejsa' date='Nej, det er ikke en opus pir og ja, piren kan godt se lampen, men det burde vel ikke være problemt! Jeg kan se i serviceview at timeren tæller underligt, selvom jeg fx. har sat den til at slukke efter 1 min. er det som om at den går i stå og indstiller sig selv til 10 min. som er default og når de 10 min. er gået slukker lyset stadig ikke, den tæller bare om igen. Hvis jeg simulere det i visual, virker det fint.Jeg syntes det er meget underligt/Ano[/quote']Som Jan foreslog, så prøv i serviceview at højreklik på indgangen til din PIR, og vælg Log værdiskift. Så kan du se om din PIR bliver aktiveret utilsigtet. Du kan ikke fejlsøge på komponenterne ved at simulere dit program i visual.Når du ser timeren gå i stå, er det fordi PIR bliver aktiveret (ON ved lys PIR, og OFF ved alarm PIR). Når så indgangen skifter tilbage igen, starter timeren forfra. Hvad er det for en PIR du bruger, og har du valgt under indstillinger om det er en lys- eller alarm PIR? Hvilken Tilstand for PIR bruger du (1-5)??
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok