Hop til indhold

IHC Termostat


Gæst IBISystem.dk
 Share

Recommended Posts

Gæst IBISystem.dk

Jeg har netop sat min elektronik udvikler igang med at kigge på en termostat til IHC.Jeg ved godt at der har været rygter om at LK skulle komme med en IHC Termostat snart, men hvornår er "snart" ???Så nu laver jeg "sgu" den selv :-)Der bliver lavet to versioner.1. Hvid Termostat 8x8x2cm med indstilling af setpunkt samt med temp. visning retur til Visual Version 22. Extern føler til udetemp eller vand temp med visning retur til Visual version 2Jeg søger i denne forbindelse Termostat plast kapslinger, så hvis der er nogen der har set noget lækkert eller lignende, så smid gerne et link her i tråden..Og hvis der er nogen der har nogen spændende forslag til funktioner, så smid det ligeledes her.Forventet release = snarest muligt :-)/Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst IBISystem.dk

Hej gkn76Ja, jeg får samme svar, så gider jeg ikke at vente mere.bemærk at min bliver med setpunktforskydning i første version, så fru jensen ikke skal ind via vieweren for at regulere varmen i sit hus :-)Men nu laver jeg den, så må vi se om der er nogen der vil købe den :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne nu være meget rart at stjæle lidt fra SmartHouse.. De har et lille display med et par knapper, hvor du kan indstille temperaturen ;)Hvis man kunne få den til at hive ud hvad der er skrevet ind via vieweren, og også få den til at sende ny indstilling til controlleren. Samt vise den aktuelle værdi, så ville jeg blive rigtig glad :D

Link til kommentar
Del på andre sites

141 skrev:

Hvad er setpunktforskydning ?Denne her (506D5201 i LK's katalog) kunne vel i princippet godt bruges, eller hvad?
Hej 141Jeg tror at der med setpunktforskydning menes, at man kan ændre en forudindstillet setpunkts temperatur (måske indstillet via LK IHC Visual) +/- måske 5 grader. Det vil sige, at er den forudindstillede temperatur 20 grader, kan du ikke indstille temperaturen under 15 og over 25 grader, hvilket vel formentlig heller ikke er interessant.?Termostaten du har fundet i LK kataloget kan sagtens benyttes til eksempelvis elektrisk gulvvarme, men set med "IHC briller" gider vi jo ikke det. :-) Vi vil eksempelvis gerne have en tilbagemelding til IHC kontrolleren, hvor vi i forhold til for eksempel udetemperatur kan styre en pumpeshunt for gulvvarmens fremløbs temperatur. Vi vil ligeledes gerne kunne se rumtemperaturen via vieweren. Om det i praksis vil give "value for money" at have disse muligheder, er en anden sag, som sikkert kan diskuteres i laaaang tid.Hilsner Ole.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

haha... det er jo som at høre LK - kan jeg forstå på tråden :-)Jeg jager det selvsammen. En termostat, som kan integreres med LK (og allerhelst med IHC), som kan regulere vandbåren gulvvarmen. Og det skal da helt sikkert være med et lcd display med aktuel temperatur og/eller ønsket temperatur.Se evt. på EIB/KNX, som jeg ville have brugt... her har I et link til Mertens EIB/KNX, hvor der er intergreret rumtermostater i nogle forskellige designs.http://merten.de/html/en/1321.html+1 på ønskelisten :-)Er der overhovedet en intergrerbar termostat til fuga/opus, som kan bruges til vandbåren vulvvarme?Hilsen Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har denne her været i spil tidligere i tråden (ved godt at den ikke er IHC):http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=506D5201Men... vil en gulvvarmetermostat altid skulle have en føler i gulvet (som devi)? Eller er det nok at føleren er integreret og dermed placeret i samme højde som alm. afbrydere, ca. 115cm over gulv?Jeg spørger, da jeg er ved at lave vægge med el i. Og skal der rilles rør ind til føler så er det sidste chance nu!hilsen Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok