Hop til indhold

Forsyning til røgsensor.


Recommended Posts

Jeg kan simpelthen ikke få 24v ud på udgangen af outputmodulet til forsyning af røgsensoren. Bruger programblok 6.3.04 Jeg har trukket "forsyning af røgsensor" i programmet hen på indgang på røgsensor og sat adressen. I simulering ser det altså ud til udgangen er aktiveret. Er der nogen der kan se, hvad jeg gør galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan simpelthen ikke få 24v ud på udgangen af outputmodulet til forsyning af røgsensoren. Bruger programblok 6.3.04 Jeg har trukket "forsyning af røgsensor" i programmet hen på indgang på røgsensor og sat adressen. I simulering ser det altså ud til udgangen er aktiveret. Er der nogen der kan se' date=' hvad jeg gør galt?[/quote']"Forsyning af røgsensor" fra 6.3.04. skal trækkes over på "Forsyning" på røgsensor, og "Indgang" på røgsensor trækkes over på en af "Røgsensor 1-5" i 6.3.04.Angående de 24V på udgangen, har du så 0 og 24V på output24 modulet i bunden i højre side? Se vedhæftede billeder..[attachment=1623]rgalarm.jpg[/attachment][attachment=1624]output24.jpg[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har gjort præcis som vist på billedet. Har også 24v på forsyningsklemmerne til modulet. Bruger modulet til styring af lysdæmper uden problemer..
Har du prøvet at måle om der kommer 24V på den udgang du bruger til røgsensoren' date=' når den er ON (i serviceview)?Er din relæsokkel til røgalarm monteret som på vedhæftede billede?[attachment=1625']Relsokkel_2011-09-07.jpg[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

Relæsoklen er monteret som vist. Hvordan åbner jeg serviceview?
Nu ved jeg ikke om din controller er koblet på dit netværk' date=' for så kan du gøre det via ip-adr.Ellers kan du når du har forbundet usb-kabel til din controller, åbne din browser og skrive [b']usb. Serviceview er "live" simulering.
Link til kommentar
Del på andre sites

Har rodet lidt med det igen, nu er der spænding til sensoren.. Skiftede værdien til on i serviceview (forstår bare ikke helt hvorfor jeg ikke kan gøre det i programmet, men det virker..) Men når et problem er løst, ja så opstår der bare et nyt! Kan godt få det hele til at virke når jeg aktiverer sensoren i serviceview. Det kan jeg bare ikke i praksis, tror måske det har noget at gøre med indgangsmodulet. Skulle ha' monteret relæsoklen korrekt. Så nu er nybegynderen gået kold igen..Ps. F... godt at blive opmærksom på serviceview.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har rodet lidt med det igen' date=' nu er der spænding til sensoren.. Skiftede værdien til on i serviceview (forstår bare ikke helt hvorfor jeg ikke kan gøre det i programmet, men det virker..) Men når et problem er løst, ja så opstår der bare et nyt! Kan godt få det hele til at virke når jeg aktiverer sensoren i serviceview. Det kan jeg bare ikke i praksis, tror måske det har noget at gøre med indgangsmodulet. Skulle ha' monteret relæsoklen korrekt. Så nu er nybegynderen gået kold igen..Ps. F... godt at blive opmærksom på serviceview.[/quote']Tror du har en fortrådningsfejl.. Funktionsblokken sætter udgangen ON ved powerup, og hvis det hele er monteret korrekt, skal man ikke ind og ændre noget i serviceview. Det SKAL spille automatisk når programmet er overført til controlleren.
Link til kommentar
Del på andre sites

isenhof skrev:

Har rodet lidt med det igen, nu er der spænding til sensoren.. Skiftede værdien til on i serviceview (forstår bare ikke helt hvorfor jeg ikke kan gøre det i programmet, men det virker..) Men når et problem er løst, ja så opstår der bare et nyt! Kan godt få det hele til at virke når jeg aktiverer sensoren i serviceview. Det kan jeg bare ikke i praksis, tror måske det har noget at gøre med indgangsmodulet. Skulle ha' monteret relæsoklen korrekt. Så nu er nybegynderen gået kold igen..Ps. F... godt at blive opmærksom på serviceview.
Du skriver du bruger FB. 6.3.04..... Men ender den på et bogstav a eller b.? f.eks. 6.3.04.a
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok