Hop til indhold

ihc for første gang


Recommended Posts

Hej.....Jeg har købt hus og skal lave IHC i det....og her er mit spørgsmål så' date=' hvad skal man bruge af ihc tavle mat. som f.eks controler, output, input osv. til et 143 kvm.jeg er ny udlært trikker så jeg kan sagtes modteger div. kombonenter osv.[/quote']Det er godt nok noget af et spørgsmålSvarer lidt til: Jeg har købt et hus, hvor skal jeg sætte mine lamper!Vi ved jo i sagens natur ikke en disse om hvad dit behov er.Jeg vil foreslå at du starter her: http://lk.dk/sites/Lauritz%20Knudsen/professionel/uddannelse/online-kurser/ihccontrol_webtest/index.htmDet var ikke en afvisning, så vend endelig tilbage, hvis du ønsker mere
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer nok også meget an på hvordan du griber dit hus an, for hvis det er totalrenovering vil man jo typisk kable hele huset med link kabel, men hvis du går mere nænsomt til værks bliver det måske mere baseret på wireless komponenter. Det giver hver især et meget forskelligt udfald for hvad du skal bruge af tavlekomponenter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer nok også meget an på hvordan du griber dit hus an' date=' for hvis det er totalrenovering vil man jo typisk kable hele huset med link kabel, men hvis du går mere nænsomt til værks bliver det måske mere baseret på wireless komponenter. Det giver hver især et meget forskelligt udfald for hvad du skal bruge af tavlekomponenter.[/quote']Men husk at der er et max på 64 wireless komponenter, pr. controller, og at wireless komponenter er dyrere en kablede komponenter (når man som du er trikker, ellers løber en kablet løsning sikkert op i det samme, med arbejdsløn og kabel)Da jeg skulle planlægge en større ombygning af mit hus, hvor der skulle helt nye vægge og loftbeklædning, satte jeg mig ned og tegnede hele huset op i MS Visio (du kan sikkert finde andre programmer der er gratis, f.eks. Google sketchup: http://sketchup.google.com/). Placerede møbler i alle mulige positioner, og sørgede på den måde for at der blev placeret dobbelte 230V udtag med seperat tænding på alle positioner, hvor det kunne tænkes der blev behov for det. Alle tænd/sluk kontaker er så wireless, hvilket, med dobbeltklæbende tape, gør installationen meget fleksibel. Nu er jeg så heldeig at jeg har loft, så der blev der etableret en kabelbakke, så alle kabler kommer ned oppe fra kabelbakken, i rør. Det samme gjorde jeg med IHC Net. Fordelen ved denne fremgangsmåde er at alle kabler kan skiftes, hvis der en dag skulle opstå behov for det
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok