Hop til indhold

220Volt Brandalarm til brug sammen med IHC


Gæst Karsten Faust Rasmussen
 Share

Recommended Posts

HejsaHar søgt forum, for svar, og vil nu gerne om der er nye alternative modeller.http://www.esylux.com/dk/dk/produkte/katalog/product_details.php?product_id=ER10018916〈=dkEr en model der bliver nævt, som fungerer - Men konen syntes ikke den er pæn.Der er blevet nævnt Siemens, hvor jeg er i tvivl om model Nr og om den fungere med IHC - den syntes Konen er pæn. Den jeg har fundet Hedder SD230N, men tror ikke den har den ønskede udgang, de relæ'er jeg har fundet fungere ikke med denne model. Ved i noget omkring dette. http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/industry/produkter/installationsmateriel/Roegalarm/Pages/roegalarm.aspxEr der evt andre Alarmer i har kendskab til, kender i evt denne Siemens model og vil den fungere?LK's egen bliver det ikke! medmindre de har andre på vej :silly: Takker på forhåndMvh Karsten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jeg vil gætte på, at man godt kan sætte et overdrage relæ på Siemens SD230N modellen, så man får et pot.frit kontaktsæt, som man kan bruge til IHC.Jeg vil gætte på, at der kommer 230V mellem orange og blå ledning, når der kommer alarm.Men det er da ikke noget de ligefremst skilter med...! :S Se diagram s. 4 i manual:http://support.automation.siemens.com/DK/adsearch/pdfviewer.aspx?HitsPerSite=10&ehbid=42493694〈=en&nodeid=42493695&siteid=cseus&query=SD230N&page=1&view=new

Link til kommentar
Del på andre sites

HejJa det er jo også mit gæt, og tænker det gælder for alle 220V der kan kobles sammen. Jeg har efterhånden studeret mange modeller, og der findes en del der har disse 3 ledning, hvor nogle også har jord med dvs 4 ledninger. Tror jeg prøver at købe en, og måler lidt på dens udgange.Mvh Karsten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 years later...

Enig; LK's røgalarmer til IHC får aldrig lov til at komme ind i mit hus med deres nuværende design. LK burde sælge deres restlager til et "russisk atomkraftanlæg", og så få lavet et nyt design til danske hjem. Jeg forsøger derfor også at få Siemens SD230N modellen til at virke (dog ikke til IHC, men til et computerstyret system med masser af digital/analoge ind/udgange). Netværksledningen på Siemens SD230N (som er rød på min model) giver 9V DC når alarmen er aktiv (også ved tryk på test-knappen), og hvis der lægges 9V DC på netværksledningen går alarmen igang. Dette er egentligt logisk nok, for netværksfunktionaliteten skal jo også virke, hvis lysnettet falder ud og den skal fortsætte på batteridrift. Vær dog opmærksom på: 1) at N-lederen (den blå ledning på min model) er fælles for lysnettet og minus-polen på batteriet, så anvend en optokobler eller et 9V relæ og 2) netværksfunktionaliteten mellem røgalarmerne går tabt, hvis I ikke får sendt 9V signalet fra den aktive alarm ind i de øvrige alarmer (P.S.: I mine øjne har Gira også nogle flotte røgalarmer, men de er 7 cm høje, så de egner sig ikke til min lavloftet kælder - man skulle jo nødigt få blå mærker i panden af dem).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok