Hop til indhold
  • 0

Problem med alarm


Vagn Petersen
 Share

Spørgsmål

Kære forum,I et forsøg på at koble controlleren (visual2) til LAN førte jeg et netkabel ned bag tavlen, men desværre faldt en ledning ud af alarm modulet. Jeg tror den har siddet løst. Sirenerne ude og inde hylede, og i min desparation tog jeg al strømmen også fra batteriet. Jeg havde selvfølgelig glemt alt om hvilken kontakt man benytter for at slukke alarmen. Efter genmontage af ledningen (den brune næst længst mod højre på billedet) satte jeg strømmen til igen. Men igen startede sirenerne. Så i mangel af viden satte jeg til sidst lydgivererne til OFF via Serviceview. Mit andet problem er, at kodetastaturet lyser rødt, og ikke reagerer på koden.Kan en af Jer sige hvad det er jeg skal gøre, for at få alarmen og kodetastaturet til at makke ret igen?post-861-135492566289_thumb.jpg

2011-02-19 med alarmfejl.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv at se i serviceview, om Tilkobling af alarm ok er ON - ellers prøv at sætte den til ON, og se om det løser problemet. Tjek også om IHCStatus i LK kodetastatur er ON. Det skal den være, når den grønne diode i kodetastaturet lyser.Alternativt kan du prøve at genindlæse dit program til controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Mange tak for tippet.Tilkobling af alarm ok (stod til ON)IHCStatus i LK kodetastatur (stod til OFF og jeg har rettet til ON):[attachment=1502]scrndmp2.jpg[/attachment]Status er' date=' at kodetastaturet stadig lyser rødt, og reagerer ikke på koden. Lydgiverne er sat til OFF. Hvis jeg sætter dem til ON, begynder de at hyle.Der er et eller andet som jeg ikke har forstået. Måske er det kodetastaturet?Jeg har tidligere genindlæst programmet uden held.[/quote']Prøv lige at markere Styresignal fra enhed for til- og frakobling af Totalalarm, og tryk en gang på mellemrumstasten, og se om du kan sætte alarmen til på den måde.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmmmmm... det ændrer ikke rigtig på noget synes jeg.Jeg ændrede "Styresignal fra enhed for til- og frakobling af Totalalarm" til ON, men det bevirkede bare at lydgiverne også blev sat til ON, og efter kort tid hylede lydgiverne.Jeg kan se at ALARM blinker skiftevis ON/OFF... så alarmen er tydeligvis aktiveretJeg har på fornemmelsen, at controlleren ikke har ordentlig kontakt til kodetastaturet, eller også vil kodetastaturet ikke acceptere koden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ærligt, jeg har ingen idé om det.Her er hvad der er sket med den ledning:Den brune ledning som jeg synes "faldt ud af klemmen", var den brune. Det var tydeligt at den lå lige mellem 4. og 5. klemme, og da 4. klemme er orange, så antog jeg det for naturligt, at den skulle placeres i 5. klemme sammen med den anden brune. Den brune ledning jeg monterede kommer fra et "output 24 modul", den anden brune i klemme 5 kommer fra et kabel der går i væggen (kan jo være fra den eneste alarm PIR jeg har siddende).Så det er måske helt forkert at den skal sidde i 5. klemme? Men hvor hører ledningen så til?? Alarmen gik nemlig da jeg førte et LAN kabel forbi netop dér.Jeg kan afmontere den igen, og så følge din vejledning? Jeg er klar over at jeg har handlet i blinde, men håber at noget af det kan give mening for dig...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så virker det!!! Fantastisk... 1.000 tak fra en meget glad familie i Taastrup :lol: Nu er jeg så tilbage ved det jeg egentlig ville: nemlig at koble controlleren til routeren, så jeg kan logge på fra husets stationære PC.Hvordan "fanger" jeg controlleren via LAN? Er det en bestemt IP man skal skrive, eller hvordan...?Endnu engang tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Så virker det!!! Fantastisk... 1.000 tak fra en meget glad familie i Taastrup :lol: Nu er jeg så tilbage ved det jeg egentlig ville: nemlig at koble controlleren til routeren' date=' så jeg kan logge på fra husets stationære PC.Hvordan "fanger" jeg controlleren via LAN? Er det en bestemt IP man skal skrive, eller hvordan...?Endnu engang tak for hjælpen.[/quote']Var så lidt. ;)Ang. opsætning via LAN, er der vist flere tråde herinde som beskriver hvordan. Det skal opsættes i administrator programmet via usb den første gang.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok